مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی ناشنوایان و کم شنوایان (مطالعه موردی: سه دبستان ناشنوایان و کم شنوایان در شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: این مقاله به تحلیل وضعیت معماری سه دبستان کودکان ناشنوا و کم شنوا در شهر اصفهان, پرداخته است. روش بررسی: پژوهش حاضر با استفاده از روش تحقیق توصیفی-تحلیلی و با بررسی مطالعات انجام شده پیرامون خصوصیات معمارانه فضاهای آموزشی افراد ناشنوا و کم شنوا در کشورهای مختلف جهان و به کمک چک لیست محقق ساخته و ابزار مشاهده, صورت گرفته است. یافته ها: یافته های پژوهش, حاکی از آن است که معماری دبستان های افراد ناشنوا و کم شنوای موجود در شهر اصفهان, مناسب با نیازهای این افراد, نیست؛ به طوری که هیچ یک از این سه دبستان, برای دسترسی آسان افراد یادشده در موقعیت مکانی مناسبی قرار نگرفته, شرایط اکوستیک مناسبی نداشته و از مواد و مصالح مناسب با توجه به شرایط کودکان ناشنوا و کم شنوا, در معماری آن ها استفاده نشده است. نتیجه گیری: علیرغم اینکه در بسیاری از کشورها کلیساها, مراکز فرهنگی, مدارس, خانه ها, مغازه ها و. . ., برای ناشنوایان و کم شنوایان, مناسب و طراحی شده هستند؛ لیکن هنوز در ایران, فضاهای مناسب سازی شده برای این دسته افراد وجود ندارد. ارائه سطوح مناسبی از نورپردازی و انتخاب رنگ ها و مواد و مصالح, منجر به بهبود یادگیری افراد ناشنوا و کم شنوا در فضاهای آموزشی, می شود. جنس مصالح می تواند در مدیریت لرزش ها, بهبود جهت یابی و شناسایی مخاطرات تهدیدکننده افراد ناشنوا و کم شنوا, بسیار کمک کننده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی سیچانی، مریم، و قاسمی سیچانی، شیرین. (1397). تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی ناشنوایان و کم شنوایان (مطالعه موردی: سه دبستان ناشنوایان و کم شنوایان در شهر اصفهان). مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/370296/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی سیچانی مریم، قاسمی سیچانی شیرین. تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی ناشنوایان و کم شنوایان (مطالعه موردی: سه دبستان ناشنوایان و کم شنوایان در شهر اصفهان). مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/370296/fa

    IEEE: کپی

    مریم قاسمی سیچانی، و شیرین قاسمی سیچانی، “تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی ناشنوایان و کم شنوایان (مطالعه موردی: سه دبستان ناشنوایان و کم شنوایان در شهر اصفهان)،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button