مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل توسعه محصول جدید با رویکرد پویایی شناسی سیستم و با تأکید بر تئوری انتشار باس

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 162

چکیده

 منشا اصلی موفقیت در کسب مزیت رقابتی برای شرکت های آینده, توسعه ی موفق و مداوم محصولات جدید و بهبود یافته است. شناسایی عوامل اساسی موفقیت در توسعه محصول جدید در قالب راهبردهای کسب و کار, محققان را بر آن داشته است تا در این زمینه تحقیقات گسترده ای را انجام دهند. هدف این تحقیق, افزایش نرخ جذب مشتریان از طریق شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی در توسعه محصول جدید است. به این منظور از مدل تئوری انتشار باس, رویکرد پویایی شناسی سیستم و رویکرد تئوری بنیادی, استفاده شده است. در این تحقیق سعی شده است تا با مطالعات کتابخانه ای و مشاوره با خبرگان (صاحب نظران صنعت و دانشگاه), عوامل کلیدی توسعه موفق محصولات جدید شناسایی شوند. تعیین روابط میان متغیرهای تحقیق از طریق مصاحبه با خبرگان به استخراج متغیرها و تنظیم فرضیات پویای مدل منجر شده که مبنای ترسیم نمودارهای علت و معلولی و موجودی و جریان قرار گرفته است. استخراج معادلات مربوط به روابط متغیرهای مدل و شبیه سازی آن ها در نرم افزار ونیسم منجر به شکل گیری مدل نهایی تحقیق گردید. در این مدل, 4 سناریوی مختلف مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن ها به طور خلاصه حاکی از آن است که افزایش بودجه در بخش های تحقیق و توسعه و بازاریابی بطور همزمان می تواند تاثیر بیشتری در جذب مشتریان داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همایون فر، مهدی، نهاوندی، بیژن، و گل باز زاده، پر یسا. (1397). طراحی مدل توسعه محصول جدید با رویکرد پویایی شناسی سیستم و با تأکید بر تئوری انتشار باس. چشم انداز مدیریت صنعتی، 8(29 )، 137-162. SID. https://sid.ir/paper/370304/fa

    Vancouver: کپی

    همایون فر مهدی، نهاوندی بیژن، گل باز زاده پر یسا. طراحی مدل توسعه محصول جدید با رویکرد پویایی شناسی سیستم و با تأکید بر تئوری انتشار باس. چشم انداز مدیریت صنعتی[Internet]. 1397؛8(29 ):137-162. Available from: https://sid.ir/paper/370304/fa

    IEEE: کپی

    مهدی همایون فر، بیژن نهاوندی، و پر یسا گل باز زاده، “طراحی مدل توسعه محصول جدید با رویکرد پویایی شناسی سیستم و با تأکید بر تئوری انتشار باس،” چشم انداز مدیریت صنعتی، vol. 8، no. 29 ، pp. 137–162، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button