مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان پزشکی در سه مقطع علوم پایه، کارآموزی و کارورزی در دانشگاه علوم پزشکی البرز

صفحات

 صفحه شروع 170 | صفحه پایان 181

چکیده

 مقدمه: مدل سروکوال از جمله مدل های متداول ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی می باشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل سروکوال از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سه مقطع علوم پایه, کارآموزی و کارورزی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع مقطعی (توصیفی-تحلیلی) در سال 1397 بود که در آن 332 نفر از دانشجویان پزشکی در سه مقطع علوم پایه, کارآموزی و کارورزی به طور تصادفی وارد مطالعه شدند. داده ها با پرسشنامه 25 سوالی برگرفته از پرسشنامه استاندارد شده سروکوال گردآوری, و با استفاده از نرم افزار spss 24 و آمار توصیفی و آزمون های تی زوجی, تی مستقل, و آنالیز واریانس یک طرفه تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: نتایج: نشان داد که در تمامی ابعاد, و در مجموع کیفیت خدمات آموزشی بین انتظارات و ادراکات دانشجویان تفاوت معناداری وجود داشت و در هیچ یک, انتظارات آنها برآورده نشده بود. بیشترین فاصله مربوط به بعد تضمین و کمترین مقدار مربوط به بعد قابلیت اطمینان بود. بعلاوه, انتظارات دانشجویان در مقاطع مختلف در تمامی ابعاد غیر از بعد ملموس بودن, و کیفیت کلی خدمات با هم متفاوت بود. اما درک آنها تنها در دو بعد ملموس بودن و قابلیت اطمینان با هم تفاوت داشت. نتیجه گیری: با توجه به نتایج: مطالعه, دانشجویان از وضعیت موجود دانشگاه ناراضی بوده و تا دستیابی به وضعیت مطلوب و رضایت دانشجویان به عنوان مشتریان اصلی خدمات آموزشی دانشگاه, فاصله زیادی وجود دارد و در بسیاری از موارد نیاز به بازنگری و بهبود شرایط وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی نیا، روح انگیز، اعرابی، محسن، هدایت یعقوبی، مجتبی، مجاهد، شهناز، قاضی وکیلی، زهره، میرزایی، سمانه، و نصیریان، مریم. (1398). کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان پزشکی در سه مقطع علوم پایه, کارآموزی و کارورزی در دانشگاه علوم پزشکی البرز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(3 )، 170-181. SID. https://sid.ir/paper/370324/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی نیا روح انگیز، اعرابی محسن، هدایت یعقوبی مجتبی، مجاهد شهناز، قاضی وکیلی زهره، میرزایی سمانه، نصیریان مریم. کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان پزشکی در سه مقطع علوم پایه, کارآموزی و کارورزی در دانشگاه علوم پزشکی البرز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(3 ):170-181. Available from: https://sid.ir/paper/370324/fa

    IEEE: کپی

    روح انگیز نوروزی نیا، محسن اعرابی، مجتبی هدایت یعقوبی، شهناز مجاهد، زهره قاضی وکیلی، سمانه میرزایی، و مریم نصیریان، “کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان پزشکی در سه مقطع علوم پایه, کارآموزی و کارورزی در دانشگاه علوم پزشکی البرز،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 3 ، pp. 170–181، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370324/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button