مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

867
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر موانع زبان بر آموزش به بیمار: یک مرور دامنه ای

صفحات

 صفحه شروع 301 | صفحه پایان 310

چکیده

 مقدمه: هدف از آموزش به بیمار ایجاد رفتارهای مثبت در بیمار است. با این وجود یکی از بزرگترین موانع در اجرای آموزش و ارتباط مؤثر با بیمار, تفاوت زبان بین بیمار و ارائه دهندگان خدمات مراقبت سلامت است. از این رو مطالعه مروری حاضر با هدف بررسی تأثیر موانع زبان برآموزش به بیمار در دنیا و ایران انجام شده است. مواد و روش کار: در این مطالعه مروری دامنه ای, مطالعات با هر نوع طراحی در زمینه تأثیر موانع زبان برآموزش به بیمار, به دو زبان فارسی و انگلیسی, در محدودیت زمانی 2020-2010 و در بانک های اطلاعاتی PubMed Embase, Scopus, , Web of Science, ProQuest DirectSpringer, Cochranelibrary, Google Scholar, MagIran, SID, Iran Doc, و, Iran Medex Elmnet با استفاده از کلید واژه های Communication Barriers, language barriers, communication, Patient education different language, Bi Language Language obstacle, و معادل فارسی آن ها جستجو شد. یافته ها: از میان 8900 مطالعه بررسی شده, در نهایت 16 مطالعه وارد این بررسی شد. نتایج مطالعات بررسی شده ارتباط واضح بین مهارت محدود زبان و مشکل در ارتباط با بیمار و در پی آن ارائه آموزش مؤثر به بیمار را, صرف نظر از محل تحقیقات انجام شده, نشان داد. نتیجه گیری: این امر قابل قبول است که بین مهارت زبانی و ارائه خدمات آموزشی به بیمار ارتباط نزدیکی وجود دارد, به طوریکه نداشتن مهارت زبانی کافی مانع برقراری ارتباط مؤثر با بیمار جهت ارائه خدمات آموزشی می شود. با این وجود, محدودیت مطالعاتی که صرفاً تأثیر موانع زبانی بر آموزش مؤثر به بیمار را بررسی کرده باشد, مشهود بوده و لزوم انجام مطالعات بیشتر در این خصوص مطرح است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شهماری، مهربان، و حسن پور، مرضیه. (1400). تأثیر موانع زبان بر آموزش به بیمار: یک مرور دامنه ای. پایش، 20(3 )، 301-310. SID. https://sid.ir/paper/370492/fa

    Vancouver: کپی

    شهماری مهربان، حسن پور مرضیه. تأثیر موانع زبان بر آموزش به بیمار: یک مرور دامنه ای. پایش[Internet]. 1400؛20(3 ):301-310. Available from: https://sid.ir/paper/370492/fa

    IEEE: کپی

    مهربان شهماری، و مرضیه حسن پور، “تأثیر موانع زبان بر آموزش به بیمار: یک مرور دامنه ای،” پایش، vol. 20، no. 3 ، pp. 301–310، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button