مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی همبستگی موانع آموزش و برقراری ارتباط با بیمار از دید پرستاران بیمارستانهای شهر جیرفت در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 مقدمه: ارتباط آموزشی موثر, اولین گام برای آموزش بیماران است. بهبود ارتباط موثر با بیمار باعث توانمندشدن پرستار در به دست آوردن اطلاعات و شناسایی مشکلات بیمار خواهد بود مطالعه حاضر با هدف تعیین همبستگی موانع آموزش و برقراری ارتبا ط با بیمار از دید پرستاران بیمارستا ن های شهرجیرفت درسال 1394 انجام شد.روش کار: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی, 200 پرستار شاغل در بیمارستان های شهر جیرفت به صورت تمام شماری سرشماری در سال 1394 وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق دو پرسشنامه که یکی با 27 گزینه در ارتباط با موانع آموزش به بیمار و دیگری با 30 گزینه مربوط به موانع برقراری ارتباط موثر پرستار- بیمار بوده است. روایی هر دو ابزار با استفاده از روایی محتوا و استناد به منابع معتبر و کسب نظرات از اساتید صاحب نظر تعیین شد. همچنین پایایی پرسشنامه ها با محاسبه ضریب آلفا کرونباخ به ترتیب 0.86 r - و 0.78 r - تعیین گردید.یافته ها: بر اساس نتایج, ویژگیهای شغلی با میانگین و انحراف معیار نمره 3.896±0.628, مهمترین مانع ارتباطی با بیمار بود. همچنین عوامل محیطی با میانگین و انحراف معیار نمره 4.36±0.543, مهمترین عامل از موانع آموزشی شناسایی گردید. اگرچه با افزایش موانع آموزشی, موانع ارتباط با بیمار نیز افزایش یافت, ولی رابطه معنی دار بین دو گروه از موانع آموزشی و موانع مشاهد نگردید (p>0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج, از مهمترین موانع و چالشهای اصلی در برقراری ارتباط آموزشی, می توان ویژگیهای شغلی محیطی را نام برد. پیشنهاد می گردد مدیران و برنامه ریزان بالینی با تمرکز بر کاهش موانع بر جلب مشارکت بیشتر پرستاران وتسهیل شرایط لازم برای آموزش بیماران اقدام نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سعیدی گراغانی، حمیده، و نوحی، عصمت. (1396). بررسی همبستگی موانع آموزش و برقراری ارتباط با بیمار از دید پرستاران بیمارستانهای شهر جیرفت در سال 1394. آموزش پرستاری، 6(3 (پیاپی 23))، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/238325/fa

Vancouver: کپی

سعیدی گراغانی حمیده، نوحی عصمت. بررسی همبستگی موانع آموزش و برقراری ارتباط با بیمار از دید پرستاران بیمارستانهای شهر جیرفت در سال 1394. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(3 (پیاپی 23)):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/238325/fa

IEEE: کپی

حمیده سعیدی گراغانی، و عصمت نوحی، “بررسی همبستگی موانع آموزش و برقراری ارتباط با بیمار از دید پرستاران بیمارستانهای شهر جیرفت در سال 1394،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 1–7، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238325/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button