مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش فعل های حرکتی گذرا و ناگذر زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: رویکردی شناختی در تشخیص گذرایی و مفهوم سازی فعل های حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 146

چکیده

 مطالعه ی حاضر به بررسی جملاتی می پردازد که در آن ها از افعال حرکتی استفاده شده است. تشخیص گذرایی برای زبان آموزان آنجا اهمیت می یابد که باید سازه ی مفعولی را تشخیص داده و پس از آن حرف نشانه ی "را" بگذارند و تشخیص دهند که آیا با ساختی که روبرو هستند قابلیت مجهول پذیری دارد یا خیر. از آنجا که زبان آموزان شم زبانی فارسی زبانان را ندارند, بنابراین گاهی تشخیص گذرایی مسئله ای دشوار در تدریس و یادگیری می نماید. همچنین مفهوم سازی فعل های حرکتی برای زبان آموزان دشوار است. از این رو, در پژوهش حاضر سعی شد, پس از طبقه بندی فعل های حرکتی, مشخصات گذرایی نیز در کنار آن ها عاملی برای پیش بینی در نظر گرفته شود. شرکت کنندگان در این پژوهش 24 زبان آموز سطح پنجم کالج بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند که در دو گروه 12 نفری بررسی شدند. گروه اول, به عنوان گروه آزمون در نظر گرفته شد و بنا بر شناخت و استفاده از مفاهیم نظری تالمی (Talmy, 2000) تحت آموزش قرار گرفتند. در حالی که برای گروه دوم, یا گروه شاهد, آموزش از طریق روش مشخصی انجام نگرفته است. در نهایت, میزان بررسی کلی مدرس و آزمون کتبی نیز نشان داد که گروه آزمون درک بهتری در تشخیص فعل های جدید دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه حسینی، فائقه. (1397). آموزش فعل های حرکتی گذرا و ناگذر زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: رویکردی شناختی در تشخیص گذرایی و مفهوم سازی فعل های حرکتی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 7(2 (پیاپی 16) )، 129-146. SID. https://sid.ir/paper/370747/fa

    Vancouver: کپی

    شاه حسینی فائقه. آموزش فعل های حرکتی گذرا و ناگذر زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: رویکردی شناختی در تشخیص گذرایی و مفهوم سازی فعل های حرکتی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 16) ):129-146. Available from: https://sid.ir/paper/370747/fa

    IEEE: کپی

    فائقه شاه حسینی، “آموزش فعل های حرکتی گذرا و ناگذر زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: رویکردی شناختی در تشخیص گذرایی و مفهوم سازی فعل های حرکتی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 7، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 129–146، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370747/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button