مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی علی روابط بین تنظیم شناختی هیجان، پایگاه اجتماعی-اقتصادی با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای خودناتوان سازی

صفحات

 صفحه شروع 999 | صفحه پایان 1010

چکیده

 زمینه: پژوهشگران به بررسی روابط بین تاثیر خودتنظیمی هیجانی با انگیزش تحصیلی پرداخته اند, اما الگوی علی روابط بین تنظیم شناختی هیجان, پایگاه اجتماعی-اقتصادی با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای خودناتوان سازی مورد غفلت واقع شده است. هدف: الگوی مدل روابط بین تنظیم شناختی هیجان, پایگاه اجتماعی-اقتصادی با انگیزش تحصیلی با نقش واسطه ای خودناتون سازی در بین دانش آموزان بود. روش: پژوهش از نوع همبستگی و مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه منطقه 2 شهر تهران بود. که 270 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند ابزار پزوهش عبارتند از: پرسشنامه تنظیم شناختی هیجانی گارنفسکی و کرایچ (2006), مقیاس انگیزش تحصیلی (AMS) وارلند و همکاران (1992؛ به نقل از یوسفی و همکاران, 1388), پرسشنامه خودناتوان سازی تحصیلی (ASHS) شوینگر و استینسمر پلستر (2011) و پرسشنامه پایگاه اقتصادی اجتماعی تیمز (1995 تا 2007). داده ها با استفاده از شاخص های چولگی و کشیدگی بررسی شده و همبستگی بین متغیرهای مدل با ماتریس همبستگی تحلیل شد. یافته ها: تنظیم شناختی هیجان سازگار بر روی خودناتوان سازی اثر منفی و بر روی پایگاه اقتصادی-اجتماعی اثر مثبت دارد, تنظیم شناختی ناسازگار نیز بر روی خودناتوان سازی اثر مثبت و بر روی پایگاه اقتصادی-اجتماعی اثر معنی داری ندارد, همچنین خودناتوان سازی بر روی انگیزش درونی اثر منفی و بر روی انگیزش بیرونی و بی انگیزشی اثر مثبتی دارد, پایگاه اقتصادی-اجتماعی نیز اثرمنفی بر روی خودناتوان سازی دارد (0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیده اقدس، درتاج، فریبرز، و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1399). الگوی علی روابط بین تنظیم شناختی هیجان, پایگاه اجتماعی-اقتصادی با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای خودناتوان سازی. مجله علوم روانشناختی، 19(92 )، 999-1010. SID. https://sid.ir/paper/370987/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیده اقدس، درتاج فریبرز، ابوالمعالی الحسینی خدیجه. الگوی علی روابط بین تنظیم شناختی هیجان, پایگاه اجتماعی-اقتصادی با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای خودناتوان سازی. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1399؛19(92 ):999-1010. Available from: https://sid.ir/paper/370987/fa

    IEEE: کپی

    سیده اقدس موسوی، فریبرز درتاج، و خدیجه ابوالمعالی الحسینی، “الگوی علی روابط بین تنظیم شناختی هیجان, پایگاه اجتماعی-اقتصادی با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای خودناتوان سازی،” مجله علوم روانشناختی، vol. 19، no. 92 ، pp. 999–1010، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button