مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,091
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای بخش زیست شناسی کتاب های علوم تجربی دوره اول متوسطه بر اساس الگوی طراحی آموزشی مریل

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 هدف این پژوهش تحلیل محتوای فصل های مربوط به بخش زیست شناسی در کتاب های علوم تجربی دوره اول متوسطه بر اساس اهداف آموزشی مریل می باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش تحقیق آن توصیفی و از نوع تحلیل محتوا می باشد. جامعه ی آماری در این پژوهش, کتاب های علوم پایه های هفتم, هشتم و نهم چاپ سال 1398 است. نتایج حاصل نشان می دهد که سهم بخش زیست شناسی در کتاب های علوم دوره اول متوسطه, 32 درصد از کل صفحات این کتاب ها می باشد که نسبت به سایر بخش ها قابل قبول است. در مورد مؤلفه های موضوعی بیشترین فراوانی مؤلفه ها ابتدا مربوط به مؤلفه مفاهیم, سپس مؤلفه ی حقایق, بعد از آن مؤلفه ی روش کار و در آخر مؤلفه ی اصول و قوانین بوده است که به نظر می رسد با توجه به ماهیت درس زیست شناسی قابل قبول باشد. در نوع عملکرد نیز محتوای کتاب های علوم در بخش زیست شناسی بیشتر با هدف ایجاد سطوح عملکرد یادآوری و عملکرد کاربرد, طراحی شده است و عملکرد کشف و ابداع که با توجه به اهداف آموزش زیست شناسی و در کل آموزش علوم باید بیش از همه عملکردها مورد توجه قرار گیرد, کمتر مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    براهونی مقدم، نورمحمد. (1399). تحلیل محتوای بخش زیست شناسی کتاب های علوم تجربی دوره اول متوسطه بر اساس الگوی طراحی آموزشی مریل. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 2(5 )، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/371568/fa

    Vancouver: کپی

    براهونی مقدم نورمحمد. تحلیل محتوای بخش زیست شناسی کتاب های علوم تجربی دوره اول متوسطه بر اساس الگوی طراحی آموزشی مریل. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1399؛2(5 ):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/371568/fa

    IEEE: کپی

    نورمحمد براهونی مقدم، “تحلیل محتوای بخش زیست شناسی کتاب های علوم تجربی دوره اول متوسطه بر اساس الگوی طراحی آموزشی مریل،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 2، no. 5 ، pp. 1–17، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371568/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button