مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی هیجان بر علائم حساسیت اضطرابی دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف از این پژوهش اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی هیجان بر علائم حساسیت اضطرابی دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی بود. طرح پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی آماری پژوهش, همه ی دانشجویان دانشگاه آزاد ساوه در سال تحصیلی 1395-1394 بود. با استفاده از نمونه گیری در دسترس 28 نفر از این افراد انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (14 نفر) و کنترل (14 نفر) قرار گرفتند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه ی اضطراب اجتماعی (kannor, 2000) و پرسشنامه ی حساسیت اضطرابی (Reiss and Peterson 1985) بود. گروه آزمایش آموزش راهبردهای نظم جویی هیجان در 10 جلسه ی 90 دقیقه ای دریافت نمودند. پس از اتمام برنامه آموزشی و گرفتن پس آزمون از دو گروه, پس از دو ماه پیگیری به عمل آمد. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون تعقیبی بون فرنی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که آموزش راهبردهای نظم جویی هیجان باعث کاهش حساسیت اضطرابی دانشجویان مبتلا شده است (p<0\001). نتایج پیگیری نمرات گروه آزمایش پس از دو ماه, حاکی از ماندگاری اثر مداخلات بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی، خدامراد، و محمودی، نگار. (1399). اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی هیجان بر علائم حساسیت اضطرابی دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 21(3 (پیاپی 81) )، 51-61. SID. https://sid.ir/paper/371584/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی خدامراد، محمودی نگار. اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی هیجان بر علائم حساسیت اضطرابی دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1399؛21(3 (پیاپی 81) ):51-61. Available from: https://sid.ir/paper/371584/fa

    IEEE: کپی

    خدامراد مومنی، و نگار محمودی، “اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی هیجان بر علائم حساسیت اضطرابی دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 21، no. 3 (پیاپی 81) ، pp. 51–61، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371584/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button