Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

329
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حل مسئله اجتماعی بر مؤلفه های کفایت اجتماعی دانش آموزان قربانی قلدری

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 70

چکیده

 مقدمه: ازآنجاکه نقص در کفایت اجتماعی در دانش آموزان قربانی قلدری.یکی از عوامل تشدید و تداوم قربانی شدن این افراد است و از طرفی مطالعات انجام شده, حاکی از تأثیر یادگیری حل مسئله بر ارتقا کفایت اجتماعی است, در این راستا هدف ازپژوهش حاضرتعیین اثربخشی آموزش برنامه حل مسئله اجتماعی طراحی شده بر مؤلفه های کفایت اجتماعی در دانش آموزان قربانی قلدری.بود. روش: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری موردمطالعه شامل کلیه دانش آموزان دبیرستان های دخترانه دوره اول شهر تبریز در سال تحصیلی 96 95 بود ونمونه آماری شامل 30 دانش آموز قربانی قلدری.بود که به روش خوشه ای در چند مرحله انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و گواه گمارده شدند. گروه آزمایش طی 8 جلسه تحت آموزش برنامه حل مسئله اجتماعی قرار گرفت. برای جمع آوری داده ها از مقیاس قربانی قلدری.کالیفرنیا و مقیاس کفایت اجتماعی فلنراستفاده شد. داده ها به وسیله SPSS-16 با روش تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد, آموزش برنامه حل مسئله اجتماعی طراحی شده بر کلیه مؤلفه های کفایت اجتماعی دانش آموزان قربانی قلدری. تأثیر معنی داری داشته است (001/0Pنتیجه گیری: ازآنجاکه نتایج, بیان گر اثربخشی برنامه طراحی شده در ارتقای کفایت اجتماعی دانش آموزان قربانی قلدری.بود. پیشنهاد می شود برنامه آموزش حل مسئله اجتماعی به عنوان بخشی از دوره های آموزش ضمن خدمت متولیان درگیر بادانش آموزان, جهت ارتقای مهارت های مقابله ای دانش آموزان قربانی قلدری.قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیرامی، منصور، هاشمی، تورج، میرنسب، میرمحمود، و کلیایی، لیلا. (1397). اثربخشی آموزش حل مسئله اجتماعی بر مؤلفه های کفایت اجتماعی دانش آموزان قربانی قلدری. شناخت اجتماعی، 7(1 (پیاپی 13) )، 51-70. SID. https://sid.ir/paper/372043/fa

    Vancouver: کپی

    بیرامی منصور، هاشمی تورج، میرنسب میرمحمود، کلیایی لیلا. اثربخشی آموزش حل مسئله اجتماعی بر مؤلفه های کفایت اجتماعی دانش آموزان قربانی قلدری. شناخت اجتماعی[Internet]. 1397؛7(1 (پیاپی 13) ):51-70. Available from: https://sid.ir/paper/372043/fa

    IEEE: کپی

    منصور بیرامی، تورج هاشمی، میرمحمود میرنسب، و لیلا کلیایی، “اثربخشی آموزش حل مسئله اجتماعی بر مؤلفه های کفایت اجتماعی دانش آموزان قربانی قلدری،” شناخت اجتماعی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 13) ، pp. 51–70، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372043/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا