مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل مفهومی برای تعیین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی اثرگذار بر میزان فروش های اعتباری

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 182

چکیده

 معاملات اعتباری به عنوان بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش مورد توجه تحقیق حاضر قرار گرفته است. تعیین میزان عرضه معاملات اعتباری (فروش های اعتباری) همواره دغدغه مهم مدیران شرکت ها برای مدیریت صحیح منابع و مصارف کوتاه مدت واحد تجاری بوده است. علارغم اهمیت زیاد موضوع معاملات اعتباری توسط واحدهای تجاری, ادبیات تحقیق به طور سنتی بیشتر بر روی مطالعه تصمیمات مالی بلند مدت متمرکز بوده و پژوهشگران نهایتا به سرمایه درگردش به عنوان یک موضوع کلی توجه کرده اند ولکن به یکی از مهمترین اجزا آن که همانا فروش های اعتباری است توجه لازم را نداشته اند. در پاسخ به نیاز موجود پژوهش حاضر به بررسی عوامل اثرگذار بر میزان فروش های اعتباری می پردازد. پژوهش حاضرکیفی بوده و به جمع آوری دیدگاه خبرگان مالی از طریق پرسشنامه ای ساختاریافته که روایی و پایایی آن به تایید رسیده است, می پردازد. جهت تحلیل نتایج از نرم افزار های اس پی اس اس و آموس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد مدیران شرکت های عضو بورس تهران جهت تعیین میزان فروش های اعتباری به عوامل درون سازمانی از قبیل سرمایه درگردش, نسبت جاری, نسبت حاشیه سود, رشد فروش, دوره وصول مطالبات شرکت اهمیت زیادی می دهند. علاوه بر این, آن ها هنگام تعیین میزان فروش های اعتباری به عوامل برون سازمانی ازجمله رونق یا رکود فصلی, میزان انحصاری بودن محصولات تولیدی, شرایط تأمین مالی از بانک ها, و هم چنین سود آوری, نقدینگی و اهرم مالی مشتریان اهمیت بسیار می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخلاقی یزدی نژاد، اسماعیل، و بهارمقدم، مهدی. (1398). ارائه مدل مفهومی برای تعیین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی اثرگذار بر میزان فروش های اعتباری. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)، 11(41 )، 163-182. SID. https://sid.ir/paper/372730/fa

    Vancouver: کپی

    اخلاقی یزدی نژاد اسماعیل، بهارمقدم مهدی. ارائه مدل مفهومی برای تعیین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی اثرگذار بر میزان فروش های اعتباری. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)[Internet]. 1398؛11(41 ):163-182. Available from: https://sid.ir/paper/372730/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل اخلاقی یزدی نژاد، و مهدی بهارمقدم، “ارائه مدل مفهومی برای تعیین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی اثرگذار بر میزان فروش های اعتباری،” تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)، vol. 11، no. 41 ، pp. 163–182، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372730/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button