مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت استقرار مدیریت دانش در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 65

چکیده

 زمینه: در تغییرات سریع امروزی, سازمان هایی موفق خواهند بود که بتوانند خود را با این تغییرات انطباق داده و از قدرت نوآوری لازم برخوردار باشند. بیمارستان ها و مراکز خدماتی و درمانی که نوآوری و خلاقیت در آن ها از اهمیت والایی برخوردار است از این قاعده مستثنی نمی باشند. هدف: مقاله حاضر با هدف بررسی وضعیت استقرار مدیریت دانش و ابعاد آن در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفت. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی- مقطعی و جامعه مورد مطالعه شامل کلیه کارکنان شاغل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین طی سال 1393 بود. حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 96 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه است که روایی آن با روش پانل متخصصان و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. داده ها به کمک آزمون های آمار تی تک نمونه ای و مستقل تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: بین مدیریت دانش و سه حوزه خلق و شناسایی دانش, کسب و تحصیل دانش و توسعه دانش بین کارکنان بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین رابطه معنی داری وجود داشت, در حالی که بین مدیریت و اشتراک گذاری دانش, حفظ و نگه داری دانش و به کارگیری آن بین کارکنان رابطه معنی داری وجود نداشت. نتیجه گیری: از دیدگاه کارکنان در زمینه مدیریت دانش و شش حوزه آن, بیش ترین نمره به حوزه توسعه دانش و کم ترین به حوزه اشتراک گذاری دانش تعلق گرفت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظفری، محمدمهدی، و احمدی، علی. (1396). بررسی وضعیت استقرار مدیریت دانش در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1393. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 21(3 (پی در پی 92) )، 27-65. SID. https://sid.ir/paper/372900/fa

    Vancouver: کپی

    مظفری محمدمهدی، احمدی علی. بررسی وضعیت استقرار مدیریت دانش در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1393. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1396؛21(3 (پی در پی 92) ):27-65. Available from: https://sid.ir/paper/372900/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی مظفری، و علی احمدی، “بررسی وضعیت استقرار مدیریت دانش در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1393،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 21، no. 3 (پی در پی 92) ، pp. 27–65، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372900/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button