مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد.

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 119

چکیده

 وابستگی اقتصاد ایران به درآمد نفت و فرآورده های نفتی یکی از مشکلات اساسی است که همواره در برنامه های توسعه کشور برای رهایی از آن, سیاست ها و راهکارهای مختلفی در نظر گرفته شده است و توسعه صادرات غیرنفتی یکی از این موارد است. آنچه در این میان مهم است بررسی عوامل موثر بر صادرات و تعیین متغیرهای مهم و سپس سیاست گذاری مناسب بر اساس نتایج حاصله در جهت تحقق توسعه صادرات کالا و خدمات می باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر افزایش صادرات صنایع دستی و هنری است. جامعه آماری این پژوهش شامل تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی چهار استان تهران, شیراز, گرگان و سمنان می باشد و حجم نمونه با توجه به فرمول کلاین حداقل 200 نفر در نظر گرفته شد. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها از روش نمونه گیری در دسترس با استفاده از ابزار پرسشنامه, مشتمل بر 32 گویه استفاده شده است. جهت آزمون داده های جمع آوری شده, روش مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس مورداستفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که قابلیت نوآوری محصولات صنایع دستی و استفاده از قابلیت بازاریابی و اصول بازاریابی بر عملکرد صادراتی و همچنین بر ابعاد عملکرد صادراتی تاثیر مثبت دارد و متغیر رقابت ناکارآمد به عنوان تعدیل گر بین قابلیت بازاریابی و عملکرد صادراتی نقش ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، حسین، درویش، فاطمه، و نصری، رضا. (1398). کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی, دانشکده علوم اداری و اقتصادی, دانشگاه فردوسی مشهد.. مدیریت کسب و کار بین المللی، 2(4 )، 97-119. SID. https://sid.ir/paper/372929/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی حسین، درویش فاطمه، نصری رضا. کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی, دانشکده علوم اداری و اقتصادی, دانشگاه فردوسی مشهد.. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1398؛2(4 ):97-119. Available from: https://sid.ir/paper/372929/fa

    IEEE: کپی

    حسین نوروزی، فاطمه درویش، و رضا نصری، “کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی, دانشکده علوم اداری و اقتصادی, دانشگاه فردوسی مشهد.،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 2، no. 4 ، pp. 97–119، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button