مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,088
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,055
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قابلیت بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان «مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز»

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 124

چکیده

 دستیابی به عملکرد بالاتر هدفی است که سازمانها برای رسیدن به آن به اقدامات مختلفی روی می آورند. قابلیتها نقش مهمی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها ایفا می کنند و از جمله این قابلیتها می توان به بازاریابی, نوآوری و یادگیری اشاره کرد. در حالی که اغلب مطالعات در مورد تاثیر این قابلیتها بر عملکرد, اغلب به صورت مجزا صورت گرفته است, در این پژوهش سعی بر ارائه مدلی یکپارچه شده است تا تا ثیر هر سه قابلیت به صورت متحد و مکمل همدیگر بر عملکرد سازمان سنجیده شود. بدین منظور و برای سنجش تاثیر قابلیت بازاریابی, نوآوری و یادگیری بر عملکرد شرکت پتروشیمی تبریز تعداد 265 پرسش نامه بین کارکنان رسمی با مدرک کارشناسی و بالاتر توزیع شد که از این تعداد 255 پرسشنامه برای تحلیل مناسب تشخیص داده شد. در این پژوهش از نرم افزار SPSS و LISREL برای تجزیه و تحلیل داده استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان می دهدکه رابطه معناداری بین قابلیت بازاریابی و عملکرد سازمان وجود دارد, همچنین بین قابلیت نوآوری و عملکرد سازمان و ونیز قابلیت یادگیری و عملکرد سازمانی رابطه معناداری موجود است. بین قابلیتهای بازاریابی و نوآوری و یادگیری به عنوان قابلیتهای مکمل هم و عملکرد سازمانی نیز رابطه رابطه معناداری دیده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوع پسنداصیل، سیدمحمد، رمضان پور، اسماعیل، و عطاری اصل، پیمان. (1395). تاثیر قابلیت بازاریابی, نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان «مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز». مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 9(36)، 95-124. SID. https://sid.ir/paper/182096/fa

    Vancouver: کپی

    نوع پسنداصیل سیدمحمد، رمضان پور اسماعیل، عطاری اصل پیمان. تاثیر قابلیت بازاریابی, نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان «مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز». مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1395؛9(36):95-124. Available from: https://sid.ir/paper/182096/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد نوع پسنداصیل، اسماعیل رمضان پور، و پیمان عطاری اصل، “تاثیر قابلیت بازاریابی, نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان «مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز»،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 9، no. 36، pp. 95–124، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/182096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button