مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,083
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 14

چکیده

 مقدمه: سلامت روانی یکی از ابعاد مهم سلامت دانشجویان است که شیوع اختلالات و بیماری های مربوط به آن در بین دانشجویان در حال افزایش است. هدف این مطالعه تعیین استرس, اضطراب و افسردگی دانشجویان پیراپزشکی که عهده دار سلامت جامعه در آینده هستند, می باشد. روش ها: در این مطالعه توصیفی تحلیلی از نوع مقطعی, 165 نفر از دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای در سال 1395 مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد DASS-21 جهت سنجش استرس, اضطراب و افسردگی دانشجویان و همچنین پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک بود. داده ها توسط نرم افزار 16 SPSS و آزمون های آماری کای اسکوئر, t مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نتایج مطالعه حاضر نشان داد که میانگین نمره استرس, اضطراب و افسردگی افراد مورد مطالعه به ترتیب 25/4 ± 91/13, 00/4 ± 15/12 و 93/3 ± 94/11 از مجموع 28 نمره بود. نتایج مطالعه نشان داد 5/11 درصد دانشجویان از استرس, 61 درصد از اضطراب و 3/30 درصد دانشجویان از افسردگی رنج می برند. اختلاف آماری معنی داری بین افسردگی با ترم تحصیلی وجود داشت (P < 0. 05). نتیجه گیری: با توجه به وجود مشکلات روان شناختی در دانشجویان پیراپزشکی برنامه ریزی و توجه ویژه مسئولین به این امر ضروری می باشد. لذا پیشنهاد می گردد مسئولین و دست اندرکاران با شناخت مشکلات دانشجویان و رفع آن ها در جهت ارتقای سلامت روحی و روانی این قشر آینده ساز گام بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، سجاد، آرام جو، حامد، حاجی پور، رضا، رمضانی، عباسعلی، و ناصری، محسن. (1399). بررسی استرس, اضطراب و افسردگی دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 11(1 )، 5-14. SID. https://sid.ir/paper/372961/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی سجاد، آرام جو حامد، حاجی پور رضا، رمضانی عباسعلی، ناصری محسن. بررسی استرس, اضطراب و افسردگی دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛11(1 ):5-14. Available from: https://sid.ir/paper/372961/fa

    IEEE: کپی

    سجاد رمضانی، حامد آرام جو، رضا حاجی پور، عباسعلی رمضانی، و محسن ناصری، “بررسی استرس, اضطراب و افسردگی دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 1 ، pp. 5–14، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372961/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button