مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

563
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه کیفیت خدمات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف: با بررسی شکاف بین انتظارات و ادراکات دانشجویان از خدمات, می توان زمینه را برای تدوین برنامه های مناسب جهت بهبود کیفیت خدمات فراهم کرد. هدف پژوهش حاضر مطالعه کیفیت خدمات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود. روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و جامعه آماری آن تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان در نیمسال اول تحصیلی 94-1393 بود. 108 دانشجو به صورت تصادفی برای شرکت در این پژوهش انتخاب و به پرسشنامه های ادراکات و انتظارات مشتری از کیفیت خدمات ارائه شده (خدمات آموزشی, پژوهشی و اماکن ورزشی) در مقیاس لیکرت 7 ارزشی (کاملاً مخالف=1 تا کاملاً موافق=7) پاسخ دادند. این پرسشنامه ها پنج بُعد کیفیت خدمات (عناصر عینی, اعتبار, پاسخگویی, اطمینان و همدلی) را در دو بخش ادراکات و انتظارات مورد سنجش قرار می دهد. روایی صوری ابزار مورد تأیید متخصصان قرار گرفت. پایایی آن نیز در یک مطالعه راهنما با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون ویلکاکسون نشان داد که در همه ابعاد کیفیت خدمات آموزشی, پژوهشی و اماکن ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان امتیاز ادراکات دانشجویان از کیفیت خدمات (وضعیت موجود) به طور معنی داری کمتر از انتظارات آن ها بوده و به عبارتی در هر پنج بُعد بجز بُعد پاسخگویی در بخش پژوهش شکاف منفی وجود دارد (05/0>P). نتیجه گیری: از آنجا که در همه ابعاد کیفیت خدمات ارائه شده شکاف منفی مشاهده شد, به نظر می رسد که ایجاد کانال های رسمی و غیر رسمی با دانشجویان و همچنین بهبود وضعیت ظاهری, فضا ها و امکانات آموزشی, پژوهشی و اماکن ورزشی برای کاهش یا حذف شکاف مفید باشد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی نژاد، مهرعلی، قلی زاده، محمدحسن، و شبانی، سپیده. (1397). مطالعه کیفیت خدمات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی. مدیریت و توسعه ورزش، 7(2 (پیاپی 14) )، 113-130. SID. https://sid.ir/paper/373372/fa

    Vancouver: کپی

    همتی نژاد مهرعلی، قلی زاده محمدحسن، شبانی سپیده. مطالعه کیفیت خدمات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 14) ):113-130. Available from: https://sid.ir/paper/373372/fa

    IEEE: کپی

    مهرعلی همتی نژاد، محمدحسن قلی زاده، و سپیده شبانی، “مطالعه کیفیت خدمات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 7، no. 2 (پیاپی 14) ، pp. 113–130، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا