مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اثر هویت پذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 85

چکیده

 هدف هدف پژوهش تبیین اثر هویت پذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران بود. روش شناسی این تحقیق از نوع همبستگی و کاربردی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود که به شیوه میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه هواداران باشگاه استقلال تهران بود که در هفته سوم لیگ برتر 96-97 به ورزشگاه آزادی آمده بودند. حجم نمونه به روش نمونه گیری معادلات ساختاری تعیین و مطابق آن 252 پرسشنامه قابل استفاده جمع آوری گردید. از پرسشنامه های اصلاح شده هویت پذیری مائل و اشفورث (1992), وفاداری ماهونی و همکاران (2000), قصد خرید بکرا و کارنگار (2011), تبلیغ مثبت برند پاور و همکاران (2008) و تبلیغ منفی برند ماتزلر و همکاران (2007) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بررسی و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه گردید. داده ها توسط نرم افزار SMARTPLS تجزیه و تحلیل شد. یافته ها یافته ها نشان داد هویت پذیری بر وفاداری اثر معناداری دارد و حاکی از معناداری اثر وفاداری بر عوامل تشکیل دهنده نوید برند بود. همچنین هویت پذیری بر برخی عوامل تشکیل دهنده نوید برند اثر معناداری داشت. نتیجه گیری مدیران باشگاه ها باید هویت هواداران را با باشگاه گره بزنند تا ضمن افزایش وفاداری هواداران, موجبات چانه زنی آنها در میان جوامع برندی را فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی قاجاری، حسن، و کلاته سیفری، معصومه. (1398). تبیین اثر هویت پذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران. مدیریت و توسعه ورزش، 8(4 (پیاپی 20) )، 69-85. SID. https://sid.ir/paper/373472/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی قاجاری حسن، کلاته سیفری معصومه. تبیین اثر هویت پذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 20) ):69-85. Available from: https://sid.ir/paper/373472/fa

    IEEE: کپی

    حسن غلامی قاجاری، و معصومه کلاته سیفری، “تبیین اثر هویت پذیری و وفاداری هواداران بر نوید برند باشگاه فوتبال استقلال تهران،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 8، no. 4 (پیاپی 20) ، pp. 69–85، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button