مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین ویژگی های دموگرافیک و سبک های تصمیم گیری خرید مشتریان کالاهای ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 141

چکیده

 هدف: هدف تحقیق حاضر, تعیین رابطه بین ویژگی های دموگرافیک بر تصمیم خرید مشتریان کالاهای ورزشی بر اساس مدل اسپرولز و کندال در شهر تبریز می باشد. روش شناسی: تحقیق حاضر, توصیفی-پیمایشی بوده و نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی385 نفر از مشتریان کالاهای ورزشی شهر تبریز می باشند. ابزار تحقیق, پرسشنامه ی سبک مصرف کننده اسپرولز-کندال بود که پایایی آن با آزمون تحلیل عاملی برای کالاهای ورزشی تأئید شد. از آمار توصیفی برای توصیف ویژگی های جمعیت شناختی و از آمار استنباطی )تحلیل عاملی, کلموگروف-اسمیرنف, یومن-ویتنی و کروسکال-والیس) در سطح معنی داری 05/0α ≤ استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد, مؤثرترین عامل در تصمیم گیری خرید مشتریان کالاهای ورزشی شهر تبریز مدگرایی و نوگرایی می باشد. همچنین مردان نسبت به زنان نوگراتر و افراد شاغل ایده آل گراتر بودند. درآمد خانواده با سبک نوگرایی و درآمد شخصی با سبک لذت گرایی ارتباط داشته اما بین سن, تحصیلات و ورزشکار بودن یا نبودن مشتریان و سبک تصمیم گیری آنان تفاوتی مشاهده نشد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده, نیاز توجه تولیدکنندگان کالاهای ورزشی به نوآوری در این زمینه محسوس است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکریان، فریبا، ترابی نهاد، فرزانه، و فخری، فرناز. (1397). رابطه بین ویژگی های دموگرافیک و سبک های تصمیم گیری خرید مشتریان کالاهای ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش، 7(2 (پیاپی 14) )، 131-141. SID. https://sid.ir/paper/373478/fa

    Vancouver: کپی

    عسکریان فریبا، ترابی نهاد فرزانه، فخری فرناز. رابطه بین ویژگی های دموگرافیک و سبک های تصمیم گیری خرید مشتریان کالاهای ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 14) ):131-141. Available from: https://sid.ir/paper/373478/fa

    IEEE: کپی

    فریبا عسکریان، فرزانه ترابی نهاد، و فرناز فخری، “رابطه بین ویژگی های دموگرافیک و سبک های تصمیم گیری خرید مشتریان کالاهای ورزشی،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 7، no. 2 (پیاپی 14) ، pp. 131–141، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button