مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه علی ویژگی های دموگرافیک گروه های مرجع با فرآیند تصمیم خرید مصرف کنندگان ورزشی با روش SEM-PLS

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 190

چکیده

 مقدمه هدف این پژوهش طراحی مدل ویژگی های دموگرافیک گروه های مرجع و تاثیر آن بر فرآیند تصمیم خرید مصرف کنندگان ورزشی بود. روش شناسی پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی, از نظر ماهیت توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های استان گیلان بودند که نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی پرسشنامه توسط 12 صاحب نظر تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (95/0) و پایایی ترکیبی محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی برازش مدل از مدل سازی معادلات ساختاری و با نرم افزار PLS3 و SPSS24 استفاده شده است. یافته ها نتایج نشان داد که متغیر ویژگی های دموگرافیک گروه های مرجع به طور مستقیم دارای رابطه مثبت و معنی داری با تاثیر اطلاعاتی (79/0), سودگرایانه (68/0) و بیان ارزش (74/0) داشته است؛ اما به طور مستقیم تاثیر معنی داری روی قصد خرید نداشت. همچنین متغیرهای تاثیر اطلاعاتی (10/0), تاثیر سودگرایانه (64/0) و تاثیر بیان ارزش (22/0) با قصد خرید به طور مستقیم رابطه مثبت و معنی داری داشت. نتیجه گیری می توان گفت که ویژگی های دموگرافیک گروه های مرجع از طریق اثرگذاری بر روی سه نوع تاثیر اطلاعاتی, سودگرایانه و بیان ارزش, می تواند تعیین کننده قصد خرید در مشتریان باشد. بنابراین فروشگاه های ورزشی در استراتژی بازاریابی و مشتری مداری خود لازم است که به عوامل و مسیرهای اثرگذار بر رفتار خرید مشتری توجه نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی پاسکه، مریم، تجاری، فرشاد، و نیک آئین، آذین. (1398). رابطه علی ویژگی های دموگرافیک گروه های مرجع با فرآیند تصمیم خرید مصرف کنندگان ورزشی با روش SEM-PLS. مدیریت و توسعه ورزش، 8(1 (پیاپی 17) )، 175-190. SID. https://sid.ir/paper/376436/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی پاسکه مریم، تجاری فرشاد، نیک آئین آذین. رابطه علی ویژگی های دموگرافیک گروه های مرجع با فرآیند تصمیم خرید مصرف کنندگان ورزشی با روش SEM-PLS. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 17) ):175-190. Available from: https://sid.ir/paper/376436/fa

    IEEE: کپی

    مریم یوسفی پاسکه، فرشاد تجاری، و آذین نیک آئین، “رابطه علی ویژگی های دموگرافیک گروه های مرجع با فرآیند تصمیم خرید مصرف کنندگان ورزشی با روش SEM-PLS،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 8، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 175–190، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button