مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مسیر سنجش عوامل موثر بر خرید اینترنتی کالای ورزشی در دانشجویان علوم ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 182

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی کالای ورزشی بود. روش شناسی: این پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی کلیه دانشگاه های کشور بودند که بر اساس جدول مورگان برای جامعه نامحدود 390 پرسشنامه جمع آوری شد. در این تحقیق از پرسشنامه جمعیت شناختی و از پرسشنامه سهولت, سودمندی و اعتماد گفن (2003), درک لذت بخش بودن فاگان (2008), نگرش, قصد خرید و خرید یو (2014) و رضایتمندی از خرید اندرسون (2003) استفاده شد که پس از تعیین روایی, پایایی کلی پرسشنامه ها (94/0) قابل قبول بود. یافته ها: نتایج بدست آمده از نرم افزار Smart PLS نشان داد که سودمندی, سهولت, اعتماد و لذت بر رضایت مصرف کننده در خرید اینترنتی مصرف کننده کالای ورزشی اثرگذار بود. همچنین اعتماد مهم ترین عامل اثرگذار بر نگرش در خرید اینترنتی کالای ورزشی بود ولی سهولت بر نگرش اثرگذار نبود. نتیجه گیری: هدف مدیران فروشگاه های اینترنتی تنها فروش محصول نباشد, بلکه باید تلاش کنند با حفظ صداقت, ارائه محصولی با کیفیت و دادن بهترین خدمات, مشتری ثابت و وفادار پیدا نموده و با حداقل تبلیغات فروش خوبی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عیدی، حسین، قلی پور، نگار، و فلاح کاظمی، مریم. (1397). تحلیل مسیر سنجش عوامل موثر بر خرید اینترنتی کالای ورزشی در دانشجویان علوم ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش، 7(4 (پیاپی 16) )، 171-182. SID. https://sid.ir/paper/373490/fa

    Vancouver: کپی

    عیدی حسین، قلی پور نگار، فلاح کاظمی مریم. تحلیل مسیر سنجش عوامل موثر بر خرید اینترنتی کالای ورزشی در دانشجویان علوم ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 16) ):171-182. Available from: https://sid.ir/paper/373490/fa

    IEEE: کپی

    حسین عیدی، نگار قلی پور، و مریم فلاح کاظمی، “تحلیل مسیر سنجش عوامل موثر بر خرید اینترنتی کالای ورزشی در دانشجویان علوم ورزشی،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 7، no. 4 (پیاپی 16) ، pp. 171–182، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373490/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button