مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

409
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

420
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی از دیدگاه دانش آموختگان رشته در راستای آموزش پاسخ گو

صفحات

 صفحه شروع 192 | صفحه پایان 203

چکیده

 مقدمه: امروزه به طور ویژه ای به آموزش پاسخ گو که هدف آن شناسایی و ارزیابی نیازهای آموزشی, بازنگری و تدوین برنامه های آموزشی در راستای پاسخ گویی به نیازهای جامعه است, پرداخته شده است, لذا این پژوهش با هدف ارزیابی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی از دیدگاه دانش آموختگان رشته بر مبنای آموزش پاسخ گو انجام شد. روش ها: در این پژوهش پیمایشی توصیفی کلیه دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی که در طی سال های 1393 تا9513 دانش آموختگان شده بودند, به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. اطلاعات دانش آموختگان از بانک اطلاعات دانش آموختگان وزارت متبوع بر اساس نام و نام خانوادگی و شماره تماس شامل 47 نفر استخراج گردید. اطلاعات با استفاده از یک پرسشنامه (الکترونیک) محقق ساخته پس از تایید روایی و پایایی جمع آوری شد. در نهایت داده های جمع آوری شده با استفاده از شاخص های آماری توصیفی و آزمون تی تجزیه و تحلیل شد. نتایج: از نظر دانش آموختگان این رشته, میزان انطباق برنامه درسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی با نیازهای علمی, فردی, اجتماعی, شغلی و نیازهای اطلاعاتی جامعه پزشکی به طور معنا داری کم تر از حد متوسط (مقدار50) گزارش شد (05/0>P). بیش ترین میانگین (76/23)66/39 و کم ترین میانگین (63/22)99/35 به ترتیب مربوط به نیاز اجتماعی و نیاز علمی به دست آمد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پژوهش بنظر می رسد برنامه درسی تدوین شده به طور کامل پاسخ گوی نیازهای دانش آموختگان نیست و لازم است در محتوا و سرفصل دروس ارائه شده تجدید نظر صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی راد، سمیه، معصومی، لیلا، و وکیلی مفرد، حسین. (1397). ارزیابی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی از دیدگاه دانش آموختگان رشته در راستای آموزش پاسخ گو. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 192-203. SID. https://sid.ir/paper/373728/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی راد سمیه، معصومی لیلا، وکیلی مفرد حسین. ارزیابی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی از دیدگاه دانش آموختگان رشته در راستای آموزش پاسخ گو. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):192-203. Available from: https://sid.ir/paper/373728/fa

    IEEE: کپی

    سمیه حسینی راد، لیلا معصومی، و حسین وکیلی مفرد، “ارزیابی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی از دیدگاه دانش آموختگان رشته در راستای آموزش پاسخ گو،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 192–203، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا