مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بکارگیری تابلوی آموزشی آشنایی با منابع روشنایی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در میزان یادگیری دانشجویان بهداشت حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 86

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اهمیت درس روشنایی برای دانشجویان رشته بهداشت حرفه ای و نقش روش های نوین آموزشی در افزایش میزان یادگیری, پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان یادگیری دانشجویان در ارائه بخش عملی درس روشنایی با بکارگیری تابلوی آموزشی منابع روشنایی انجام گرفت. روش بررسی: مطالعه از نوع مداخله ای نیمه تجربی است. جامعه مورد مطالعه, دانشجویان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بودند. دانشجویان در دو گروه مداخله و کنترل و با تعداد 40 دانشجو در هر گروه انجام گرفت. آموزش گروه کنترل به روش سنتی و گروه مداخله با استفاده از تابلوی آموزشی بود. در پایان دوره, علاوه بر نظرسنجی, نمرات دانشجویان در دو گروه توسط نرم افزار19SPSS آنالیز گردید. یافته ها: 25% (20 نفر) از دانشجویان آقا و 75% (60 نفر) خانم بودند. با بکارگیری تابلوی آموزشی, سرعت یادگیری, ماندگاری مهارت, سهولت درک مطالب و ایجاد انگیزه به ترتیب 85%, 90%, 90% و 95% افزایش یافت. میانگین نمره کسب شده در گروه مورد 75/1± 75/17 و در گروه شاهد 15/2± 5/15 بود به طوری که اختلاف میانگین نمره کسب شده در بین گروه مورد و شاهد معنادار بود (P-value=0. 003). نتیجه گیری: میزان یادگیری دانشجویان در بخش عملی درس روشنایی با استفاده از تابلوی آموزشی افزایش یافت که با توجه به نتایج نظرات دانشجویی می توان گفت که این ابزار می تواند به عنوان وسیله کمک آموزشی مفید در ارائه این درس مورد استفاده قرار بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حکم آبادی، رجبعلی، و درمحمدی، علی. (1399). بررسی تاثیر بکارگیری تابلوی آموزشی آشنایی با منابع روشنایی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در میزان یادگیری دانشجویان بهداشت حرفه ای. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(39 )، 79-86. SID. https://sid.ir/paper/374000/fa

    Vancouver: کپی

    حکم آبادی رجبعلی، درمحمدی علی. بررسی تاثیر بکارگیری تابلوی آموزشی آشنایی با منابع روشنایی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در میزان یادگیری دانشجویان بهداشت حرفه ای. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(39 ):79-86. Available from: https://sid.ir/paper/374000/fa

    IEEE: کپی

    رجبعلی حکم آبادی، و علی درمحمدی، “بررسی تاثیر بکارگیری تابلوی آموزشی آشنایی با منابع روشنایی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در میزان یادگیری دانشجویان بهداشت حرفه ای،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 39 ، pp. 79–86، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374000/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button