مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 98-97

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 109

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مهمترین اجزای آموزش دانشجویان پزشکی, آموزش بالین است که به دلیل اهمیت آن همواره باید رصد شود؛ بر این اساس, مطالعه حاضر با هدف بررسی موانع آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 98-97 انجام شد. روش تحقیق: این مطالعه به روش مقطعی-توصیفی بر روی دانشجویان پزشکی انجام شد. تعداد 133 دانشجو که دوره علوم پایه خود را گذرانده بودند, به طور در دسترس وارد مطالعه شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه پژوهشگرساخته بود که روایی و پایایی آن به تایید رسید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS (ویرایش 16) تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: میانگین نمره حیطه اساتید 5/69± 15/06, محیط آموزشی و کارکنان 2/38± 6/1 ویژگی های فردی دانشجویان 2/43± 6/64 و برنامه آموزشی 3/05± 7/66 بود. عدم تاکید بر نکات مهم مطالب آموزشی ضمن ارائه درس, عدم توجه استاد به برقراری ارتباط بین دانش نظری و مهارت های بالینی, کافی نبودن اطلاعات تئوری دانشجویان و عدم اعتماد به نفس دانشجو بر بالین بیمار به عنوان مهمترین موانع آموزش بالین, شناخته شد. همچنین توافقی بین شرایط موجود و مطلوب در حیطه های مورد نظر از دیدگاه دانشجویان وجود نداشت و بیشترین عدم توافق در حیطه محیط بالین و کارکنان بود. نتیجه گیری: بر اساس مطالعه حاضر دانشجویان از بین حیطه های اساتید, خصوصیات فردی دانشجو, برنامه آموزشی, کارکنان و محیط بالین, مهمترین مانع اثرگذار بر آموزش را مربوط به حیطه کارکنان و محیط بالین دانستند که با فراهم ساختن تجهیزات و امکانات و ایجاد هماهنگی های لازم بین دانشجویان و کارکنان, می توان این مانع را برطرف نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سلمانی، فاطمه، اقبالی، بتول، گنجی فرد، محمود، محمدی، یحیی، کافیان عطاری، سیاوش، و توکلی، تهمینه. (1399). موانع کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 98-97. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 27(1 )، 100-109. SID. https://sid.ir/paper/374161/fa

Vancouver: کپی

سلمانی فاطمه، اقبالی بتول، گنجی فرد محمود، محمدی یحیی، کافیان عطاری سیاوش، توکلی تهمینه. موانع کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 98-97. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1399؛27(1 ):100-109. Available from: https://sid.ir/paper/374161/fa

IEEE: کپی

فاطمه سلمانی، بتول اقبالی، محمود گنجی فرد، یحیی محمدی، سیاوش کافیان عطاری، و تهمینه توکلی، “موانع کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 98-97،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 27، no. 1 ، pp. 100–109، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374161/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button