مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,090
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی یک پژوهش کیفی

صفحات

 صفحه شروع 218 | صفحه پایان 230

چکیده

 با توجه به اینکه در آموزش و پرورش ایران مدیران آموزشی تقریبا بدون هیچ ملاک و صلاحیتی انتخاب می شوند, و بیشتر آن ها فاقد توانمندی های لازم برای مدیریت آموزشی می باشند؛ این پژوهش کیفی باهدف ارایه الگویی جهت توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی شهر خرم آباد انجام شده است. روش شناسی مورد استفاده در این مطالعه کیفی از نوع پدیدارشناسی است. جامعه آماری, شامل کلیه مدیران مدارس ابتدایی شهر خرم آباد در سال تحصیلی 96-95 بود که تعداد آن ها اعم از زن و مرد شامل 142 نفر بودند. در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند برای انتخاب نفر اول و برای انتخاب سایر افراد از فن گلوله برفی استفاده شد و با توجه به روش اشباع, تعداد افراد مصاحبه شونده 20 نفر تعیین شد. مشارکت کنندگان 20 نفر از مدیران باسابقه بالاتر از 12 سال, مدیران نمونه استانی و دارای تحصیلات عالیه در آموزش وپرورش بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات, مصاحبه ی نیمه ساختاریافته بود و جهت تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوا استفاده گردید. در تحلیل یافته ها ابتدا با مرور و بازنگری متن مصاحبه ها, مفاهیم و عبارات معنی دار استخراج شدند؛ در مرحله بعد از تجزیه و تحلیل و کدگذاری, یافته ها نشان داد که 2 مولفه (عوامل سازمانی و عوامل فردی) بیشترین تاثیر را بر توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی شهر خرم آباد دارد. بر این اساس, محقق بر اساس مبانی نظری تحقیق, پیشینه ی توانمندسازی و تجزیه وتحلیل حاصل از مصاحبه, الگوی توانمندسازی را ارایه نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کارگر، فرزانه، فرح بخش، سعید، و ستار، آزیتا. (1399). ارائه مدل توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی یک پژوهش کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(1 )، 218-230. SID. https://sid.ir/paper/374541/fa

    Vancouver: کپی

    کارگر فرزانه، فرح بخش سعید، ستار آزیتا. ارائه مدل توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی یک پژوهش کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(1 ):218-230. Available from: https://sid.ir/paper/374541/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه کارگر، سعید فرح بخش، و آزیتا ستار، “ارائه مدل توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی یک پژوهش کیفی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 1 ، pp. 218–230، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374541/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button