مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباطات مبتنی بر احساس در بخش هتلداری

صفحات

 صفحه شروع 138 | صفحه پایان 155

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, سنجش مهارت های همدلی فرهنگی کارکنان صف پنج هتل 4 و 5 ستاره از گروه هتل های پارسیان به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و در گام بعدی, ارائه راهکارهای لازم برای بهبود نقاط ضعف است. در این راستا, با استفاده از ابزار پرسشنامه و شاخص همدلی قومی-فرهنگی وانگ و همکاران(2003) اقدام به گردآوری داده های مد نظر شد. یافته های اولیه حاکی از آن بود که حداقل میانگین سنجه های این شاخص(11/4) از حد وسط طیف لیکرت هفت تایی(5/3) بیشتر است. بنابراین, می توان بیان کرد که مهارت ها و تمایلات همدلی قومی-فرهنگی کارکنان این گروه هتل ها, ضعیف نیست. به لحاظ روش شناسی, نقطه متمایز پژوهش حاضر در مقایسه با پژوهش های دیگرِ مرتبط با شاخص همدلی وانگ یا دیگر شاخص های همدلی آن است که در این پژوهش, اقدام به رتبه بندی ابعاد مختلف همدلی با استفاده از یکی از روش های تصمیم گیری چند معیاره شد. در این راستا, به منظور تحلیل داده ها, از روش تصمیم گیری چند معیاره تاپسیس و روش وزن گذاری انتروپی شانون استفاده شد. نتایج نهایی بیانگر آن است که کارکنان صف هتل-های فوق, به ترتیب در ابعاد اتخاذ دیدگاه همدلی, احساس و بیان همدلی, پذیرش تفاوت های فرهنگی و آگاهی همدلی دارای مهارت می ب اشند. بنابراین, پیشنهاد می شود تا مدیران گروه هتل های پارسیان, دو بعد پذیرش تفاوت های فرهنگی و آگاهی همدلی را مورد توجه قرار دهند و کارکنان صف خود را در رابطه با آنها توانمندتر کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی خوشخو، محمدحسین، مرجانی، تیمور، و شفیعی، محمدعلی. (1398). بررسی ارتباطات مبتنی بر احساس در بخش هتلداری. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8(28 )، 138-155. SID. https://sid.ir/paper/374650/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی خوشخو محمدحسین، مرجانی تیمور، شفیعی محمدعلی. بررسی ارتباطات مبتنی بر احساس در بخش هتلداری. برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1398؛8(28 ):138-155. Available from: https://sid.ir/paper/374650/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین ایمانی خوشخو، تیمور مرجانی، و محمدعلی شفیعی، “بررسی ارتباطات مبتنی بر احساس در بخش هتلداری،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 8، no. 28 ، pp. 138–155، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button