Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,155
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,317
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی تجارب تدریس معلمان تاریخ: رویکرد پدیدار شناسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 یکی از مباحث اصلی در نظام آموزش و پرورش چگونگی تدریس دروس علوم انسانی است. لذا با توجه به این مسیله, یکی از دروسی که هویت سازی و همچنین, در تغییر نگرش انسان ها به محیط اجتماعی نقش قابل ملاحضه ایی دارد درس تاریخ است. این پژوهش با هدف, شناسایی تجارب تدریس معلمان پیشکسوت تاریخ و ارایه راهکارهایی برای تسریع وصول به اهداف آموزشی و بالا بردن سطح کیفی آموزش تاریخ انجام گرفته است. روش پژوهش, کیفی و از نوع پدیدارشناسی است. جمع آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام و با روش کدگذاری موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به یافته های پژوهش که طی کد گذاری های باز, محوری و انتخابی به دست آمدند دو محور اصلی در تدریس تاریخ نقش دارند. 1) انتخاب بهترین فنون تدریس 2) چگونگی انجام فرایند آموزشی. در بخش اول, استفاده از روش های مختلف تدریس و کاربرد مهارت درآموزش تاریخ و در بخش دوم توجه به یادگیری اطلاعات و روحیات دانش آموزان در طول تدریس موثر بوده و موجب افزایش انگیزه دانش آموزان و معلمان نیز به نتایج مطلوب فرایند یاددهی و یادگیری دست پیدا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رومانی، سعید، طالاری، محمدرضا، و سپهوند، اسفندیار. (1399). شناسایی تجارب تدریس معلمان تاریخ: رویکرد پدیدار شناسی. آموزش پژوهی، 6(21 )، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/374694/fa

    Vancouver: کپی

    رومانی سعید، طالاری محمدرضا، سپهوند اسفندیار. شناسایی تجارب تدریس معلمان تاریخ: رویکرد پدیدار شناسی. آموزش پژوهی[Internet]. 1399؛6(21 ):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/374694/fa

    IEEE: کپی

    سعید رومانی، محمدرضا طالاری، و اسفندیار سپهوند، “شناسایی تجارب تدریس معلمان تاریخ: رویکرد پدیدار شناسی،” آموزش پژوهی، vol. 6، no. 21 ، pp. 1–16، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374694/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا