مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان از مسئولیت های شغلی شان و ارزشیابی دانشجومعلمان از کیفیت عملکرد آنان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 107

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی اولویت بندی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان از مسئولیت های شغلی شان و ارزشیابی دانشجومعلمان از کیفیت عملکرد آنان انجام شد. روش پژوهش, توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیأت علمی و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان چهار استان(مازندران, گلستان, سمنان و گیلان) و نمونه مشتمل بر 50 عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و 514 دانشجومعلم بود که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه های محقق ساخته 1-اولویت بندی اعضای هیأت علمی از مسئولیت های شغلی شان و 2-پرسشنامه ارزشیابی دانشجومعلمان از کیفیت عملکرد اساتید, که روایی محتوایی پرسشنامه ها توسط اساتید متخصص تائید و پایایی آنها براساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 72/0 و 95/0 به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که از نظر اعضای هیأت علمی مرد, تفاوتی بین ابعاد مختلف مسئولیت های شغلی آنان وجود ندارد. امّا از دیدگاه اعضای هیأت علمی زن, بین ابعاد مختلف مسئولیت های شغلی آنان تفاوت وجود دارد. ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی توسط دانشجومعلمان نشان داد که از نظر آنها, کیفیت عملکرد اساتید در مؤلفه های تدریس و آموزش, تحقیق و پژوهش, نظارت و راهنمایی و اخلاق یادگیری در سطح مطلوبی قرار دارد و بین اولویت بندی مسئولیت های شغلی توسط اعضای هیأت علمی و کیفیت عملکرد آنان در مولفه های ارزشیابی شده توسط دانشجومعلمان, رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بادله، علیرضا. (1399). اولویت بندی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان از مسئولیت های شغلی شان و ارزشیابی دانشجومعلمان از کیفیت عملکرد آنان. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 3(1 (پیاپی 5) )، 91-107. SID. https://sid.ir/paper/374699/fa

    Vancouver: کپی

    بادله علیرضا. اولویت بندی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان از مسئولیت های شغلی شان و ارزشیابی دانشجومعلمان از کیفیت عملکرد آنان. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1399؛3(1 (پیاپی 5) ):91-107. Available from: https://sid.ir/paper/374699/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا بادله، “اولویت بندی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان از مسئولیت های شغلی شان و ارزشیابی دانشجومعلمان از کیفیت عملکرد آنان،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 5) ، pp. 91–107، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374699/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button