مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

400
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعاملات در دانشگاه فرهنگیان: زمینه ها، راهبردها و رهنمون ها

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 133

چکیده

 تعاملات در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی که عهده دار تأمین, تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی در وزارت آموش و پرورش است, بسیار اهمیت دارد. هدف این پژوهش, شناسایی زمینه ها و راهبردها و نیز رهنمون هایی برای تعاملات در دانشگاه فرهنگیان است که با رویکرد کیفی انجام شده است. با توجه به بهره گیری از منابع مکتوب و مدارک مرتبط با نظام تربیت معلم, اساسنامه ی دانشگاه-فرهنگیان و اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش برای نیل به اهداف این مطالعه, روش این پژوهش, روش اسنادی است. داده های حاصل با استفاده از تکنیک تحلیل فکری بازتابنده و با بهره گیری از نرم افزار مکس کیود ا نسخه ی 12, مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش, ذی نفعان, زمینه ها, راهبردها و رهنمون های مرتبط در خصوص تعاملات دانشگاه فرهنگیان با هریک از عوامل و ذی نفعان را نشان داد. ذی نفعان شناسایی شده عبارتند از: 1. آموزش عالی و مراکز علمی و پژوهشی 2. آموزش و پرورش و دوایر آن در شهرستان ها 3. مدارس 4. افرادی چون اعضای هیات علمی, معلمان, دانشجومعلمان, دانش آموزان, والدین دانش آموزان 5. نهادهای فرهنگی, هنری و ورزشی 6. نهاد سیاست گذاری و دولت که در ارتباط با هریک از آنها, زمینه ها, راهبردها و رهنمون های لازم نیز به دست آمد. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که مدیریت تعاملات باید به عنوان یکی از هسته های اصلی در نظام مدیریتی دانشگاه فرهنگیان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدسی، زهره، آراسته، حمیدرضا، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و زین آبادی، حسن رضا. (1399). تعاملات در دانشگاه فرهنگیان: زمینه ها, راهبردها و رهنمون ها. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 3(2 (پیاپی 6) )، 113-133. SID. https://sid.ir/paper/374709/fa

    Vancouver: کپی

    مقدسی زهره، آراسته حمیدرضا، نوه ابراهیم عبدالرحیم، زین آبادی حسن رضا. تعاملات در دانشگاه فرهنگیان: زمینه ها, راهبردها و رهنمون ها. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1399؛3(2 (پیاپی 6) ):113-133. Available from: https://sid.ir/paper/374709/fa

    IEEE: کپی

    زهره مقدسی، حمیدرضا آراسته، عبدالرحیم نوه ابراهیم، و حسن رضا زین آبادی، “تعاملات در دانشگاه فرهنگیان: زمینه ها, راهبردها و رهنمون ها،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 3، no. 2 (پیاپی 6) ، pp. 113–133، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374709/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button