مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاوش در انتقال یادگیری به عنوان دغدغه ی بزرگ محیط کار

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی و پیش بینی عوامل مؤثر بر انتقال یادگیری به محیط کار است. روش پژوهش کمی است که با کاوش در مطالعات مرتبط با انتقال یادگیری و مبتنی بر روش فراتحلیل انجام شد. مستندات شامل 85 مقاله علمی و طرح پژوهشی از سال 1390 تا 1397 شمسی و از سال 1988 تا 2018 میلادی بوده که از میان آنها 27 سند با چک لیست انتخاب پژوهش های دارای ملاک های درون گنجی به دلیل تطابق با هدف اصلی پژوهش و شاخص ها به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار جامع فراتحلیل (CMA-2) و تفسیر نتایج نیز با بهره گیری از سیستم تفسیری کوهن (Cohen) انجام شد. نتایج حاصل از اندازه ی اثر عوامل مؤثر بر انتقال یادگیری نشان داد: «عامل فردی (587/0ES=)1», «عامل آموزشی (520/0ES=)» و «عامل سازمانی(448/0ES=)» بیشترین تأثیر را بر انتقال یادگیری داشته اند و مؤلفه های استعداد فردی, طراحی انتقال و بازخورد عملکرد با بیشترین اندازه ی اثر به عنوان مهم ترین و مؤلفه های خودکارآمدی عملکردی, محتوای آموزشی مرتبط و مقاومت در برابر تغییرات, کمترین اندازه ی اثر و کم اهمیت ترین مؤلفه های مؤثر در انتقال یادگیری به محیط کار بودند. نتایج نشان داد توجه به عوامل فردی و آموزشی, تأثیرگذاری مثبت و قوی در افزایش انتقال یادگیری به محیط کار خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور رودبارکی، مریم، عبدالهی، مژگان، عراقیه، علیرضا، و پرسته قمبوانی، فاطمه. (1399). کاوش در انتقال یادگیری به عنوان دغدغه ی بزرگ محیط کار. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(38 (پیاپی 65) )، 12-30. SID. https://sid.ir/paper/374718/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور رودبارکی مریم، عبدالهی مژگان، عراقیه علیرضا، پرسته قمبوانی فاطمه. کاوش در انتقال یادگیری به عنوان دغدغه ی بزرگ محیط کار. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(38 (پیاپی 65) ):12-30. Available from: https://sid.ir/paper/374718/fa

    IEEE: کپی

    مریم حسن پور رودبارکی، مژگان عبدالهی، علیرضا عراقیه، و فاطمه پرسته قمبوانی، “کاوش در انتقال یادگیری به عنوان دغدغه ی بزرگ محیط کار،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 38 (پیاپی 65) ، pp. 12–30، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374718/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button