مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رفتار خرید مصرف کنندگان ماهی در بازار بعثت تهران

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 78

چکیده

 شناسایی رفتار مصرف کنندگان ماهی در بزرگترین بازار ماهی ایران به منظور بهبود فروش و کسب رضایت خریداران انجام شد. پس از طراحی و تکمیل پرسشنامه, برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون فریدمن, کایدو و رگرسیون خطی گام به گام استفاده شد. مصرفکنندگان, با فروش مستقیم تولیدکننده در بازار, سوبسید دولت برای خرید ماهی و درج خواص آبزیان بر روی آبزیان عرضه شده در بازار خیلی زیاد موافق بودند. بالاترین اولویت خرید ماهی آنان قزلآلا و سپس ماهیان جنوب, میگو, ماهیان دریای خزر و ماهیان پرورشی گرمآبی هستند. بیشتر از نیمی از مصرفکنندگان از طریق تبلیغ و معرفی دوستان و آشنایان برای اولین بار با این بازار آشنا شدند و 46 درصد نیز به دلیل نزدیکی منزل سکونتشان با بازار آشنا بودند. مهمترین آمیخته بازاریابی, تبلیغات بود و مهمترین دلیل خرید ماهی از این بازار را تازگی و تنوع بیشتر آبزیان بیان کردند. تحقیق نشان داد مردان نسبت به زنان, متولدین مناطق ساحلی کشور و خریداران با درآمد بالا نسبت به افراد متقابل ماهی بیشتری میخرند. با توجه به گرایش مصرفکنندگان به نسبت آشنایی با بازار و اهمیت تبلیغ, توجه به این امر و هدفگیری خریداران مرد در رونق بازار بسیار موثر خواهد بود. توجه به نتایج متعدد تحقیق از جمله درج خواص آبزیان و نصب تابلوی الکترونیکی ورودی و خروجی آبزیان در بازار و کمک به بهبود درآمد خانوار از راه های دیگر بهبود رضایت خریداران است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیدوستی، خدیجه، عادلی، افشین، کردجزی، معظمه، و واحدی، محسن. (1399). رفتار خرید مصرف کنندگان ماهی در بازار بعثت تهران. علوم و فنون شیلات، 9(2 )، 66-78. SID. https://sid.ir/paper/374950/fa

    Vancouver: کپی

    علیدوستی خدیجه، عادلی افشین، کردجزی معظمه، واحدی محسن. رفتار خرید مصرف کنندگان ماهی در بازار بعثت تهران. علوم و فنون شیلات[Internet]. 1399؛9(2 ):66-78. Available from: https://sid.ir/paper/374950/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه علیدوستی، افشین عادلی، معظمه کردجزی، و محسن واحدی، “رفتار خرید مصرف کنندگان ماهی در بازار بعثت تهران،” علوم و فنون شیلات، vol. 9، no. 2 ، pp. 66–78، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button