مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عوامل موثر بر رفتار خرید صنایع دستی بین گردشگران داخلی و خارجی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 95

چکیده

صنایع دستی یکی از اقلامی است که توسط گردشگران بعنوان سوغات خریداری می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر رفتار خرید صنایع دستی بین گردشگران داخلی و خارجی شهر اصفهان است. روش تحقیق توصیفی-تحلیلی است. جامعه آماری تحقیق گردشگران داخلی و خارجی شهر اصفهان می باشند. براساس فرمول کوکران, 247 گردشگر داخلی و 149 گردشگر خارجی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته است, که روایی آن توسط متخصصان بررسی و پایایی نیز با آلفای کرونباخ (0. 837) تایید شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون های t تک نمونه ای, t مستقل و یومن ویتنی استفاده شد. نتایج نشان داد مهمترین عوامل موثر بر رفتار خرید صنایع دستی برای گردشگران داخلی, عامل کیفیت (4. 22) و برای گردشگران خارجی, عامل اصالت (4. 10) بوده است. بررسی تفاوت عوامل موثر بر رفتار خرید صنایع دستی بین گردشگران داخلی و خارجی با آزمون t مقایسه ای نشان داد در خصوص تاثیر عوامل اصالت, قیمت و منحصر به فرد بودن تفاوت معنادار نبود. در خصوص عوامل موقعیت, حمل آسان, ارزش کاربردی و نگرش برای گردشگران خارجی مهمتر بوده است. عامل کیفیت و تجربه نیز برای گردشگران داخلی مهمتر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وزین، نرگس، و زمانی، فاطمه. (1398). مقایسه عوامل موثر بر رفتار خرید صنایع دستی بین گردشگران داخلی و خارجی شهر اصفهان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8(31 )، 73-95. SID. https://sid.ir/paper/375083/fa

    Vancouver: کپی

    وزین نرگس، زمانی فاطمه. مقایسه عوامل موثر بر رفتار خرید صنایع دستی بین گردشگران داخلی و خارجی شهر اصفهان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1398؛8(31 ):73-95. Available from: https://sid.ir/paper/375083/fa

    IEEE: کپی

    نرگس وزین، و فاطمه زمانی، “مقایسه عوامل موثر بر رفتار خرید صنایع دستی بین گردشگران داخلی و خارجی شهر اصفهان،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 8، no. 31 ، pp. 73–95، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375083/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button