مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات علی تعاملات رفتاری استادان دانشگاه بر انگیزش تحصیلی و معدل تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 25

چکیده

 در این پژوهش, اثرات علی تعاملات رفتاری استادان دانشگاه بر انگیزش تحصیلی و معدل تحصیلی دانشجویان, بررسی شد. جامعه آماری پژوهش, همه دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز بودند که از بین آنها 494 نفر به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها, پرسشنامه تعاملات رفتاری سواری (1395), پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر (1981) و معدل تحصیلی دانشجویان بود. تحلیل داده ها با نرم افزار Spss و Amos صورت گرفت. تحلیل نشان داد برازندگی مدل پیشنهادی تحقیق, پس از اصلاح تایید شد. نتایج نشان داد که تعاملات رفتاری سخت گیرانه و همکارانه استادان بر انگیزش تحصیلی دانشجویان, اثر علی مثبت؛ تعاملات رفتاری مخالفانه استادان بر انگیزش تحصیلی, اثر علی منفی و تعاملات رفتاری سخت گیرانه استادان بر معدل تحصیلی, اثر علی منفی دارد. ضمنا تعاملات رفتاری همکارانه, سخت گیرانه و مخالفانه استادان, به ترتیب بیشترین عامل علی موثر بر انگیزش تحصیلی دانشجویان را به خود اختصاص دادند و معدل تحصیلی فقط تحت تاثیر تعاملات رفتاری سخت گیرانه استادان بود. یافته های این پژوهش نشان داد تعاملات رفتاری استادان در انگیزش و معدل تحصیلی اثرگذارند بنابراین, برای بهبود انگیزش و معدل تحصیلی دانشجویان, توجه به تعاملات رفتاری سخت گیرانه و همکارانه استادان دانشگاه ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سواری، کریم. (1397). اثرات علی تعاملات رفتاری استادان دانشگاه بر انگیزش تحصیلی و معدل تحصیلی دانشجویان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(21 )، 7-25. SID. https://sid.ir/paper/375480/fa

    Vancouver: کپی

    سواری کریم. اثرات علی تعاملات رفتاری استادان دانشگاه بر انگیزش تحصیلی و معدل تحصیلی دانشجویان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(21 ):7-25. Available from: https://sid.ir/paper/375480/fa

    IEEE: کپی

    کریم سواری، “اثرات علی تعاملات رفتاری استادان دانشگاه بر انگیزش تحصیلی و معدل تحصیلی دانشجویان،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 21 ، pp. 7–25، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button