مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی "سرآمدی بازاریابی" در صنایع تولیدی با رویکرد ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 222

چکیده

سرآمدی بازاریابی, چارچوب جامعی از ارزش های محوری, معیارها و زیرمعیارها در تمامی ابعاد بازاریابی است که به مدیران کمک می کند تا با ارزیابی مستمر فعالیت ها, فرایندها و نتایج بازاریابی خود, نقاط قوت و حوزه های بهبود خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن ها برنامه ریزی کنند. علی رغم رایج بودن این مفهوم و وجود جوایزی در کشورهای مختلف با عنوان سرآمدی بازاریابی در سطح ملی و سازمانی, تاکنون مطالعات نظری جامع و مانع در این حوزه انجام نشده است و خلا وجود الگویی علمی و معتبر در آن احساس می شود.هدف اصلی این تحقیق طراحی الگوی سرآمدی بازاریابی در شرکت های فعال در صنایع تولیدی ایران بود که در آن ضمن مشخص کردن ارزش های محوری سرآمدی بازاریابی, معیارهایی برای ارزیابی عملکرد و برنامه ریزی بهبود در حوزه بازاریابی ارایه شد.نتایج حاصل از انجام این تحقیق تبیین ارزش های محوری سرآمدی شامل بازارگرایی, مسوولیت اجتماعی و اخلاقی بازاریابی, بهره وری بازاریابی, یادگیری و بهبود مستمر, تمرکز بر نتایج, ارزش آفرینی بازاریابی و نیز تعیین معیارهای سرآمدی بازاریابی شامل رهبری بازارگرا, تحلیل و درک بازار, راهبرد بازاریابی, زیرساخت های بازاریابی, آمیخته بازاریابی و نتایج بازاریابی است. هم چنین زیرمعیارهای مرتبط با هر یک از معیارهای سرآمدی شناسایی شدند و روابط مفهومی میان آن ها و چگونگی تحقق نتایج بازاریابی از توانمندسازهای بازاریابی با استفاده از الگوی معادلات ساختاری نیز تعیین شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدادادحسینی، سیدحمید، شیرخدایی، میثم، و احمدی، پرویز. (1390). طراحی الگوی "سرآمدی بازاریابی" در صنایع تولیدی با رویکرد ترکیبی. پژوهش های مدیریت در ایران، 15(1 (پیاپی 70))، 201-222. SID. https://sid.ir/paper/375775/fa

    Vancouver: کپی

    خدادادحسینی سیدحمید، شیرخدایی میثم، احمدی پرویز. طراحی الگوی "سرآمدی بازاریابی" در صنایع تولیدی با رویکرد ترکیبی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1390؛15(1 (پیاپی 70)):201-222. Available from: https://sid.ir/paper/375775/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمید خدادادحسینی، میثم شیرخدایی، و پرویز احمدی، “طراحی الگوی "سرآمدی بازاریابی" در صنایع تولیدی با رویکرد ترکیبی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 15، no. 1 (پیاپی 70)، pp. 201–222، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375775/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button