مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی تاثیر روش های نوین آزمایشگاهی آموزش علوم تجربی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی هفتم

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 19

چکیده

 آموزش عملی و آزمایشگاهی, محیطی با نشاط برای یادگیری فراهم کرده, به طوری که حتی دانش آموزان ضعیف نیز در چنین محیطی, رغبت بیشتری به یادگیری نشان می دهند. و خود را مجبور به تحمل به صرف گذراندن ساعات خسته کننده کلاس تیوری نمی کنند. این پژوهش یک مطالعه آزمایشی است و هدف از انجام آن, مقایسه ی تاثیر روش های معلم-محور و نوین آزمایشگاهی (کاوشگری, فعال فیزیکی و ترکیبی) آموزش علوم تجربی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی علوم تجربی دانش آموزان پایه ی هفتم بوده است. جامعه ی آماری تحقیق را, دانش آموزان پسر پایه هفتم شهریزد در سال تحصیلی 98-1397 بود. نمونه تحقیق شامل چهار کلاس بوده, که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب, و به سه گروه آزمایش و یک گروه کنترل تقسیم شدند. روش تحقیق آزمایشی بوده و از طرح پیش آزمون-پس آزمون, پیگیری با گروه کنترل استفاده گردید. ابزارهای سنجش این تحقیق شامل, الف: پرسشنامه ی انگیزه ی پیشرفت تحصیلی هارتر, ب: آزمون پیشرفت تحصیلی علوم تجربی محقق ساخته بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظمیان، صدیقه. (1399). مقایسه ی تاثیر روش های نوین آزمایشگاهی آموزش علوم تجربی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی هفتم. پویش در آموزش علوم پایه، 6(20 )، 10-19. SID. https://sid.ir/paper/376083/fa

    Vancouver: کپی

    ناظمیان صدیقه. مقایسه ی تاثیر روش های نوین آزمایشگاهی آموزش علوم تجربی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی هفتم. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1399؛6(20 ):10-19. Available from: https://sid.ir/paper/376083/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه ناظمیان، “مقایسه ی تاثیر روش های نوین آزمایشگاهی آموزش علوم تجربی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی هفتم،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 6، no. 20 ، pp. 10–19، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376083/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button