مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش تدریس ترکیبی-مشارکتی فعال با سخنرانی در درس تهیه صورت های مالی رشته حسابداری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف, مقایسه اثربخشی روش تدریس ترکیبی-مشارکتی فعال با روش سخنرانی در هنرجویان رشته حسابداری صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش عبارت است از؛ 60 نفر از هنرجویان دختر پایه دوازدهم هنرستان امام رضا (ع) ناحیه1 شیراز در سال تحصیلی 99-98 که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع شبه تجربی بوده که یک کلاس به عنوان گروه آزمایش (30 نفر) و یک کلاس به عنوان گروه کنترل (30 نفر) انتخاب شدند. قبل از شروع, از هر دو کلاس پیش آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته به عمل آمد, سپس گروه کنترل, پنج جلسه به شیوه سخنرانی تحت آموزش قرار گرفت در حالی که گروه آزمایش به شیوه ترکیبی-مشارکتی فعال آموزش دیدند. در انتها از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد و با نتایج پیش آزمون توسط نرم افزار SPSS و آزمون های t مستقل و وابسته مورد مقایسه قرار گرفت. با توجه به تحلیل های آماری انجام شده نتایج حاکی از این است که روش تدریس ترکیبی مشارکتی فعال نسبت به روش سخنرانی تاثیر معناداری بر میزان یادگیری داشته و اثر بخش تر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیرانی، فروغ، شاه مرادی، نسیم، تاک، فاطمه، و پیمان فر، مهرسا. (1399). مقایسه اثربخشی روش تدریس ترکیبی-مشارکتی فعال با سخنرانی در درس تهیه صورت های مالی رشته حسابداری. آموزش پژوهی، 6(24 )، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/376086/fa

    Vancouver: کپی

    حیرانی فروغ، شاه مرادی نسیم، تاک فاطمه، پیمان فر مهرسا. مقایسه اثربخشی روش تدریس ترکیبی-مشارکتی فعال با سخنرانی در درس تهیه صورت های مالی رشته حسابداری. آموزش پژوهی[Internet]. 1399؛6(24 ):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/376086/fa

    IEEE: کپی

    فروغ حیرانی، نسیم شاه مرادی، فاطمه تاک، و مهرسا پیمان فر، “مقایسه اثربخشی روش تدریس ترکیبی-مشارکتی فعال با سخنرانی در درس تهیه صورت های مالی رشته حسابداری،” آموزش پژوهی، vol. 6، no. 24 ، pp. 1–16، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376086/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button