مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,081
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

994
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مفهومی صنعت ورزش ایران

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, طراحی مدل مفهومی صنعت ورزش ایران بود. روش شناسی پژوهش ازنوع کیفی و نظریه سازی داده بنیاد بود. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه و بررسی ادبیات پژوهش بود. روش نمونه گیری ازنوع روش نمونه گیری نظری بود و بعد از بررسی بیش از 300 متن مقاله, کتاب, خبرگزاری, وب سایت, روزنامه و مجله و اجرای 16 مصاحبه با متخصصان مدیریت بازاریابی ورزشی و مسئولان ارشد ورزش کشور, اشباع نظری حاصل شد. روش تحلیل داده ها پرسش و مقایسه مستمر درحین مراحل کدگذاری باز, محوری و گزینشی بود. در انتها, بعد از انجام مراحل مخلتف پژوهش, یک مدل دوبخشی از صنعت ورزش ایران طراحی شد که در این مدل, خلق فعالیت های ورزشی به عنوان مقوله محوری و بخش اصلی و هشت مقوله اصلی دیگر نیز به عنوان مقوله های بخش پشتیبان شناسایی و تعیین شدند. این مقوله ها عبارت اند از: 1-نهادهای حاکمیتی؛ 2-مشاوران؛ 3-مراکز آموزشی؛ 4-حمایت کنندگان درآمدزا؛ 5-فرهنگ سازان؛ 6-اماکن و تاسیسات ورزشی؛ 7-کالاها و تجهیزات ورزشی؛ 8-رسانه ها. مشاوران پدیده نوظهوری هستند که با اقتصاد دانش بنیان متناسب هستند و روزبه روز به اهمیت و حجم فعالیت های آنان افزوده می شود. مقوله قابل توجه دیگر, فرهنگ سازان هستند که تاکنون کمتر به آن ها و مسئولیتی که درزمینه ترویج فرهنگ ورزش در کشور دارند, پرداخته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسرومنش، رحیم، خبیری، محمد، خنیفر، حسین، علی دوست قهفرخی، ابراهیم، و زراعی متین، حسن. (1398). طراحی مدل مفهومی صنعت ورزش ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(57 )، 17-38. SID. https://sid.ir/paper/377069/fa

    Vancouver: کپی

    خسرومنش رحیم، خبیری محمد، خنیفر حسین، علی دوست قهفرخی ابراهیم، زراعی متین حسن. طراحی مدل مفهومی صنعت ورزش ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(57 ):17-38. Available from: https://sid.ir/paper/377069/fa

    IEEE: کپی

    رحیم خسرومنش، محمد خبیری، حسین خنیفر، ابراهیم علی دوست قهفرخی، و حسن زراعی متین، “طراحی مدل مفهومی صنعت ورزش ایران،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 57 ، pp. 17–38، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button