مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر 10 هفته بازیهای دبستانی بر برخی تواناییهای ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه سوم مدرسه های ابتدایی شهرستان ماهشهر

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 65

چکیده

 بازیهای متنوع می توانند زیرساختهای توانایی ادراکی- حرکتی کودکان دبستانی را بهبود بخشند. هدف این تحقیق, بررسی تاثیر 10 هفته بازیهای دبستانی بر تواناییهای چابکی, تعادل ایستا و تعادل پویای دانش آموزان دختر پایه سوم مدرسه های ابتدایی شهرستان ماهشهر بود. روش این تحقیق, آزمایشی- میدانی بود که در آن, دانش آموزان دو کلاس از دو مدرسه متفاوت به طور تصادفی, یکی در گروه آزمایش (27 نفر) و دیگری در گروه گواه (28 نفر) گزینش شدند. برای اندازه گیری چابکی, تعادل ایستا و تعادل پویا از آزمون رشد ادراکی- حرکتی برویینکز- ازرتسکی (1978) استفاده شد. روایی این آزمونها, به وسیله آزمونهای تعادل روچ و کفارت (1864) و چابکی مورد تایید قرار گرفت. ابتدا از آزمودنیهای دو گروه پیش آزمون گرفته شد. سپس گروه آزمایش به مدت 10 هفته, هفته ای دو جلسه و هر جلسه به مدت 45 دقیقه, به تمرینهای متنوع بازیهای دبستانی به صورت انفرادی, گروهی, امدادی با چشمان باز و بسته پرداختند. مقایسه نتایج تفاوت میانگینهای پیش آزمون و پس آزمون دو گروه آزمایش و گواه نشان داد که شرکت در بازیهای دبستانی موجب شد که آزمودنیهای گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه, مهارتهای چابکی, تعادل ایستا و تعادل پویای خود را پیشرفت دهند. این تفاوت در سطح احتمال P≤0.05 معنادار بود. علاوه بر این, مقایسه انفرادی تعادل ایستا, تعادل پویا و چابکی گروه آزمایش و گواه نشان داد که این عاملها, در گروه آزمایش در سطح P≤0.05تاثیر معناداری داشتند. همچنین بین نمره های پس آزمون چابکی و تعادل ایستا, همچنین چابکی و تعادل پویا گروه آزمایش رابطه مثبت و معنادار مشاهده شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوربخش، پریوش، و رضوانی اصل، رضوان. (1384). تاثیر 10 هفته بازیهای دبستانی بر برخی تواناییهای ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه سوم مدرسه های ابتدایی شهرستان ماهشهر. المپیک، 13(1 (پیاپی 29))، 55-65. SID. https://sid.ir/paper/37727/fa

    Vancouver: کپی

    نوربخش پریوش، رضوانی اصل رضوان. تاثیر 10 هفته بازیهای دبستانی بر برخی تواناییهای ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه سوم مدرسه های ابتدایی شهرستان ماهشهر. المپیک[Internet]. 1384؛13(1 (پیاپی 29)):55-65. Available from: https://sid.ir/paper/37727/fa

    IEEE: کپی

    پریوش نوربخش، و رضوان رضوانی اصل، “تاثیر 10 هفته بازیهای دبستانی بر برخی تواناییهای ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه سوم مدرسه های ابتدایی شهرستان ماهشهر،” المپیک، vol. 13، no. 1 (پیاپی 29)، pp. 55–65، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button