مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

361
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه ی الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیت ها در حوزه های مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 102

چکیده

 یکی از مسائل مهم در برنامه ریزی درسی آموزش عالی شناسایی عدم قطعیت ها برای تصمیم گیری بهتر به منظور همسو شدن با تغییرات جهان متحول است. لذا پژوهش حاضر با هدف ارائه ی الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیت ها در حوزه های مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی با روش کیفی انجام شد. در این پژوهش از روش تحلیل محتوای کیفی از نوع تحلیل استقرایی با نظام کدگذاری داده ها استفاده شد به این ترتیب که فرایند رجوع به داده ها, خلاصه سازی آن ها و درنهایت رسیدن به مفاهیم مرتبط با موضوع تحقیق (شناسایی عدم قطعیت های برنامه درسی آموزش عالی) انجام گرفت. تحلیل داده ها بر مبنای کدگذاری باز و کدگذاری محوری انجام شد. حوزه ی این پژوهش شامل مقالات و کتاب های مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی که بین سال های 2000 تا 2020 منتشرشده بود. نمونه شامل 48 مقاله و 8 کتاب بود که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شد. یافته ها با 71 مفهوم در 28 مقوله فرعی و 13 مقوله اصلی دسته بندی گردید. یافته های پژوهش بیانگر وجود شبکه ای از عدم قطعیت ها در برنامه درسی آموزش عالی است. درنهایت الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیت ها در حوزه های مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، امید، زینلی پور، حسین، همتی، علیرضا، و سماوی، عبدالوهاب. (1400). ارائه ی الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیت ها در حوزه های مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(41 (پیاپی 68) )، 86-102. SID. https://sid.ir/paper/377882/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی امید، زینلی پور حسین، همتی علیرضا، سماوی عبدالوهاب. ارائه ی الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیت ها در حوزه های مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(41 (پیاپی 68) ):86-102. Available from: https://sid.ir/paper/377882/fa

    IEEE: کپی

    امید سهرابی، حسین زینلی پور، علیرضا همتی، و عبدالوهاب سماوی، “ارائه ی الگوی پیشنهادی ارتباط عدم قطعیت ها در حوزه های مرتبط با برنامه درسی آموزش عالی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 41 (پیاپی 68) ، pp. 86–102، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377882/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button