مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر توجه درونی و بیرونی بر اجرای تعادل پویا و یادداری

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر توجه درونی و بیرونی بر اجرای تکلیف تعادل پویا و یادداری دانشجویان پسر دانشگاه شهید چمران اهواز بود. روش این تحقیق نیمه تجربی بود. نمونه آماری را 45 دانشجو تشکیل دادند که به شیوه تصادفی انتخاب شدند و به همین روش, نمونه ها به سه گروه توجه درونی (توجه به پاها), گروه توجه بیرونی (توجه به علامت نزدیک پاها) و گروه توجه بیرونی (توجه به چراغ دستگاه) تقسیم شدند. برای جمع آوری داده ها از ابزار اندازه گیری استواری سنج استفاده شد. روایی و پایایی این ابزار مورد تایید شرکت سازنده آن ساتراپ فلز (1383) قرار گرفت. در این تحقیق, از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t همبسته و F و آزمون پیگیری توکی) برای تحلیل داده ها استفاده شدند. آزمون فرضیه ها در سطح معنا داری p<0.05 نشان داد که بین تاثیر سه نوع توجه درونی و بیرونی در سه گروه آزمایشی در اجرای پس آزمون (اکتساب) و آزمون یادداری تفاوت معناداری وجود داشت. در هر یک از گروه ها, بین پس آزمون و آزمون یادداری تفاوت معناداری مشاهده نشد. در کل, توجه بیرونی (توجه به چراغ دستگاه) در اجرای پس آزمون (اکتساب) و آزمون یادداری بهتر از توجه بیرونی (توجه به علامت نزدیک پا) و توجه درونی (توجه به پاها) بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیع نیا، پروانه، ضرغامی، مهدی، نوربخش، پریوش، و بهارلویی، کریم. (1385). تاثیر توجه درونی و بیرونی بر اجرای تعادل پویا و یادداری . المپیک، 14(3 (پیاپی 35))، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/37839/fa

    Vancouver: کپی

    شفیع نیا پروانه، ضرغامی مهدی، نوربخش پریوش، بهارلویی کریم. تاثیر توجه درونی و بیرونی بر اجرای تعادل پویا و یادداری . المپیک[Internet]. 1385؛14(3 (پیاپی 35)):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/37839/fa

    IEEE: کپی

    پروانه شفیع نیا، مهدی ضرغامی، پریوش نوربخش، و کریم بهارلویی، “تاثیر توجه درونی و بیرونی بر اجرای تعادل پویا و یادداری ،” المپیک، vol. 14، no. 3 (پیاپی 35)، pp. 37–45، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37839/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button