Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,708
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 71

چکیده

 هدف: مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بریادگیری حفظ تعادل پویا بر روی دستگاه تعادل سنج. روش: 30 دانش آموز با میانگین سنی 0.5±8.5 سال از مدارس ابتدایی پسرانه دولتی ناحیه 3 شهر اصفهان به صورت تصادفی انتخاب و این تعداد با آرایش تصادفی و به طور مساوی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه با روش آموزشی توجه درونی و گروه دیگر با روش آموزشی توجه بیرونی بر روی تعادل سنج قرار گرفتند. در روز اول, دانش آموزان هشت کوشش 30 ثانیه ای با فاصله استراحت مناسب را تمرین کردند و در روز بعد نیز هشت کوشش 30 ثانیه ای دیگر انجام دادند. میزان تعادل افراد بر روی تعادل سنج ثبت و داده ها توسط آزمون تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: در سطح P≤0/049 اختلاف معنی داری بین دو روش آموزشی ذکر شده وجود دارد. نتیجه گیری: آموزش با روش توجه بیرونی روش نسبت به آموزش با روش توجه درونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا بر روی دستگاه تعادل سنج موثرتر و بهتر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نمازی زاده، مهدی، و بادامی، رخساره. (1384). مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا . پژوهش در علوم ورزشی، 3(7)، 59-71. SID. https://sid.ir/paper/68239/fa

    Vancouver: کپی

    نمازی زاده مهدی، بادامی رخساره. مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا . پژوهش در علوم ورزشی[Internet]. 1384؛3(7):59-71. Available from: https://sid.ir/paper/68239/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نمازی زاده، و رخساره بادامی، “مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا ،” پژوهش در علوم ورزشی، vol. 3، no. 7، pp. 59–71، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا