مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 71

چکیده

 هدف: مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بریادگیری حفظ تعادل پویا بر روی دستگاه تعادل سنج. روش: 30 دانش آموز با میانگین سنی 0.5±8.5 سال از مدارس ابتدایی پسرانه دولتی ناحیه 3 شهر اصفهان به صورت تصادفی انتخاب و این تعداد با آرایش تصادفی و به طور مساوی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه با روش آموزشی توجه درونی و گروه دیگر با روش آموزشی توجه بیرونی بر روی تعادل سنج قرار گرفتند. در روز اول, دانش آموزان هشت کوشش 30 ثانیه ای با فاصله استراحت مناسب را تمرین کردند و در روز بعد نیز هشت کوشش 30 ثانیه ای دیگر انجام دادند. میزان تعادل افراد بر روی تعادل سنج ثبت و داده ها توسط آزمون تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: در سطح P≤0/049 اختلاف معنی داری بین دو روش آموزشی ذکر شده وجود دارد. نتیجه گیری: آموزش با روش توجه بیرونی روش نسبت به آموزش با روش توجه درونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا بر روی دستگاه تعادل سنج موثرتر و بهتر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نمازی زاده، مهدی، و بادامی، رخساره. (1384). مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا . پژوهش در علوم ورزشی، 3(7)، 59-71. SID. https://sid.ir/paper/68239/fa

    Vancouver: کپی

    نمازی زاده مهدی، بادامی رخساره. مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا . پژوهش در علوم ورزشی[Internet]. 1384؛3(7):59-71. Available from: https://sid.ir/paper/68239/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نمازی زاده، و رخساره بادامی، “مقایسه تاثیر توجه درونی و توجه بیرونی بر یادگیری حفظ تعادل پویا ،” پژوهش در علوم ورزشی، vol. 3، no. 7، pp. 59–71، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button