Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,118
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه استعدادهای چندگانه گاردنر در دانش آموزان پسر نابینا و بینای مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 91-90

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 107

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه استعدادهای چندگانه در دانش آموزان پسر نابینا و بینای مقطع راهنمایی شهر تهران است.روش: این پژوهش از نوع کاربردی و شیوه انجام آن زمینه ای می باشد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی دانش آموزان نابینا و بینای مقطع راهنمایی شهر تهران تشکیل می دهند. از میان جامعه آماری دانش آموزان عادی 60 دانش آموز بینا به روش خوشه ای و از جامعه نابینایان 60 نفر با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه استعدادهای چندگانه گاردنر است. داده های به دست آمده با استفاده از (T) مستقل میان دو گروه بررسی و مقایسه شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که میان دانش آموزان نابینا و بینا در هیچ کدام از استعدادهای چندگانه تفاوت معناداری وجود ندارد (P>0.05).نتیجه گیری: از یافته های به دست آمده می توان نتیجه گرفت که افراد نابینا با وجود نداشتن بینایی, قادرند این توانایی را از طریق دیگر حواس جبران کنند. پیشنهاد می شود, که هر یک از مسوولان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت ضمن تشخیص و شناسایی هر یک از توانمندی های افراد نابینا, به تقویت و پرورش هر یک از آنها همت گمارند تا زمینه استقلال هر چه بیشتر این افراد در زمینه های گوناگون فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پادروند، حافظ، شریفی درآمدی، پرویز، رضایی فرد، اکبر، و عفیفی، حسین. (1390). بررسی و مقایسه استعدادهای چندگانه گاردنر در دانش آموزان پسر نابینا و بینای مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 91-90. روانشناسی افراد استثنایی، 1(4)، 91-107. SID. https://sid.ir/paper/378498/fa

    Vancouver: کپی

    پادروند حافظ، شریفی درآمدی پرویز، رضایی فرد اکبر، عفیفی حسین. بررسی و مقایسه استعدادهای چندگانه گاردنر در دانش آموزان پسر نابینا و بینای مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 91-90. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1390؛1(4):91-107. Available from: https://sid.ir/paper/378498/fa

    IEEE: کپی

    حافظ پادروند، پرویز شریفی درآمدی، اکبر رضایی فرد، و حسین عفیفی، “بررسی و مقایسه استعدادهای چندگانه گاردنر در دانش آموزان پسر نابینا و بینای مقطع راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 91-90،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 1، no. 4، pp. 91–107، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا