Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,560
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,204
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ویژگی های عاطفی، شناختی و رفتاری معلم از دید دانش آموزان نابینا، کم بینا و عادی دختر و پسر

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف: پژوهش تعیین و مقایسه ویژگی های معلم از دید دانش آموزان نابینا, کم بینا و عادی بود.روش: پژوهش پس رویدادی و جامعه شامل تمامی دانش آموزان عادی, کم بینا و نابینا در شهر تهران, در مقطع دبستان بود. حجم نمونه, 240 نفر به تفکیک گروه (عادی, نابینا و کم بینا) و جنس (دختر و پسر) بود که بر اساس روش نمونه برداری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات, از پرسشنامه پژوهشگر ساخته ای که توسط کامکاری و عسکریان در سال 1385 تدوین شده است, استفاده گردید که دارای 30 گویه و از ضریب اعتبار و روایی مطلوبی برخوردار است.یافته ها: نشان داد دیدگاه کودکان کم بینا و نابینا, در مقایسه با کودکان عادی در شاخص های عاطفی, لحن گرم, صوت دلنشین, عشق به معلمی و مورد تبعیض قرار نگرفتن, تفاوت معناداری دارد.نتیجه گیری: افراد نابینا در مقایسه با دو گروه دیگر نسبت به لحن گرم معلم و افراد نابینا و کم بینا در مقایسه با افراد عادی, نسبت به عشق به معلمی حساسیت دارند و آن را در امر خطیر معلمی جزو ویژگی های ضروری معلم می دانند. از این رو گزینش مربیان کودکان نابینا و کم بینا لازم است به شاخص های لحن گرم, صوت دلنشین, عشق به معلمی و تبعیض نگذاشتن تاکید شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شریفی درآمدی، پرویز، و عسکریان، مهناز. (1388). مقایسه ویژگی های عاطفی, شناختی و رفتاری معلم از دید دانش آموزان نابینا, کم بینا و عادی دختر و پسر. روان شناسی کاربردی، 3(3 (پیاپی 11))، 60-73. SID. https://sid.ir/paper/151921/fa

Vancouver: کپی

شریفی درآمدی پرویز، عسکریان مهناز. مقایسه ویژگی های عاطفی, شناختی و رفتاری معلم از دید دانش آموزان نابینا, کم بینا و عادی دختر و پسر. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛3(3 (پیاپی 11)):60-73. Available from: https://sid.ir/paper/151921/fa

IEEE: کپی

پرویز شریفی درآمدی، و مهناز عسکریان، “مقایسه ویژگی های عاطفی, شناختی و رفتاری معلم از دید دانش آموزان نابینا, کم بینا و عادی دختر و پسر،” روان شناسی کاربردی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 60–73، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151921/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا