مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 53

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه ادراک از کلاس است. این پرسشنامه توسط فراسر, مک روبین, و فیشر (1996) ساخته شده است. به همین منظور به طور تصادفی 830 دانش آموز دختر و پسر از بین دبیرستان های سطح شهر تهران, انتخاب شدند. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ و برای تعیین روایی عاملی آن از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. همسو با نتایج پژوهش فراسر, فیشر, مک روبین (1996) و درمن (2009) مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضرایب آلفای کرانباخ در زیر مقیاس های آن بین 0.79 تا 0.90 است. همچنین نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی موید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برازش, مدل را تایید می کنند. بنابراین, این پرسشنامه می تواند ابزار مناسبی برای ارزیابی ادراک دانش آموزان از محیط کلاس باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک دل، فریبرز، کدیور، پروین، فرزاد، ولی اله، و کریمی، یوسف. (1389). بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس. اندازه گیری تربیتی، 1(1)، 31-53. SID. https://sid.ir/paper/379052/fa

    Vancouver: کپی

    نیک دل فریبرز، کدیور پروین، فرزاد ولی اله، کریمی یوسف. بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1389؛1(1):31-53. Available from: https://sid.ir/paper/379052/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز نیک دل، پروین کدیور، ولی اله فرزاد، و یوسف کریمی، “بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس،” اندازه گیری تربیتی، vol. 1، no. 1، pp. 31–53، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379052/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button