Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,350
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روش برگزاری مسابقات مدرسه قهرمان از دیدگاه کارشناسان، مدیران مدارس، و مربیان استانهای موفق و ناموفق

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 38

چکیده

 این مقاله, حاصل نتایج طرحی پژوهشی و ملی است. هدف آن عبارت است از بررسی و تجزیه و تحلیل روش برگزاری مسابقات مدرسه قهرمان از دید کارشناسان, مدیران مدارس, و مربیان تیمهای استانهای موفق و ناموفق. این تحقیق از نوع توصیفی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته به کار رفته است. پس از آنکه روایی پرسشنامه را 4 نفر از متخصصان رشته تربیت بدنی تایید کردند, پایایی آن با روش آلفا کرونباخ, 0.9 محاسبه شد. نمونه گیری به روش خوشه ای و به طور تصادفی انجام شد. حجم نمونه آماری معلمان تربیت بدنی زن و مرد استانهای موفق بر اساس جدول مورگان 381 نفر, حجم نمونه آماری مدیران مرد و زن مدارس این استان ها نیز 381 نفر, حجم نمونه آماری معلمان تربیت بدنی زن و مرد استانهای ناموفق 375 نفر, و حجم نمونه آماری مدیران مرد و زن مدارس این استان ها نیز 375 نفر برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (کروسکال والیس, آزمون – U من ویتنی و خی 2, در سطح 0.01≥p) استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد که از دید آزمودنی ها, طرح مدرسه قهرمان در توسعه ورزش مدارس و افزایش دانش آموزان تحت پوشش, در فراهم نمودن زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان تحت پوشش, در استفاده از ظرفیتهای خالی امکانات مدارس در تربیت بدنی و ورزش, و در ایجاد زمینه مناسب تر در مدارس برای فعالیت بیشتر معلمان تربیت بدنی و ورزش تاثیر معنی داری داشته است. همچنین, نتایج تحقیق نشان داد که از دید آزمودنی ها, طرح مدرسه قهرمان, نسبت به روش سنتی برگزاری مسابقات, برتری معنی داری داشته است. بنابراین, بر اساس یافته های تحقیق حاضر, ادامه طرح مدرسه قهرمان و گسترش آن در مدارس کشور ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواجوی، داریوش، و کاشف، مجید. (1385). بررسی روش برگزاری مسابقات مدرسه قهرمان از دیدگاه کارشناسان, مدیران مدارس, و مربیان استانهای موفق و ناموفق. المپیک، 14(4 (پیاپی 36))، 25-38. SID. https://sid.ir/paper/37907/fa

    Vancouver: کپی

    خواجوی داریوش، کاشف مجید. بررسی روش برگزاری مسابقات مدرسه قهرمان از دیدگاه کارشناسان, مدیران مدارس, و مربیان استانهای موفق و ناموفق. المپیک[Internet]. 1385؛14(4 (پیاپی 36)):25-38. Available from: https://sid.ir/paper/37907/fa

    IEEE: کپی

    داریوش خواجوی، و مجید کاشف، “بررسی روش برگزاری مسابقات مدرسه قهرمان از دیدگاه کارشناسان, مدیران مدارس, و مربیان استانهای موفق و ناموفق،” المپیک، vol. 14، no. 4 (پیاپی 36)، pp. 25–38، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا