مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه کمی اداراک دانش آموزان دوره دوم متوسطه از مولفه های چند فرهنگی در برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 905 | صفحه پایان 916

چکیده

 زمینه: مطالعات پیشین به شناخت فرهنگ ها و شناساندن فرهنگ دانش آموزان به خودشان و شناساندن فرهنگ های مختلف دیگر به آنها پرداخته اند. اما پیرامون مطالعه کمی اداراک دانش آموزان دوره دوم متوسطه از مولفه های چند فرهنگی در برنامه درسی شکاف تحقیقاتی وجود دارد. هدف: شناسایی ادراک دانش آموزان دوره دوم متوسطه از مولفه های چند فرهنگی در برنامه درسی بود. روش: پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه تهران در سال تحصیلی 98-97 بود, تعداد 382 نفر به روش تصادفی طبقه ای از مناطق شمال, جنوب, شرق, غرب به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارتند از: پرسشنامه محقق ساخته (مشتمل بر 23 پرسش در 5 مولفه, پذیرش تنوع و تکثر, همزیستی مسالمت آمیز همراه با احترام, پرهیز از تعصب و تبعیض, توجه به آداب و رسوم و زبان اقوام, پوشش و لباس اقوام). نتایج با روش مبتنی بر واریانس, با مربعات جزیی (PLS) تحلیل شد. یافته ها: دانش آموزان از مولفه های آموزش چند فرهنگی چون پذیرش تنوع و تکثر, همزیستی مسالمت آمیز همراه با احترام, پرهیز از تعصب و تبعیض, درک بالایی دارند, اما از مولفه توجه به آداب, رسوم و زبان, پوشش ولباس اقوام ادراک بالایی ندارند (0/05>p). نتیجه گیری: مدل ادراک دانش آموزان از مولفه های پذیرش تنوع و تکثر, همزیستی مسالمت آمیز, توجه به آداب و رسوم, پرهیز از تعصب و تبعیض و پوشش لباس اقوام از برازش قوی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهاب لواسانی، معصومه، صباغیان، زهرا، و احمدبیگی، فاطمه. (1399). مطالعه کمی اداراک دانش آموزان دوره دوم متوسطه از مولفه های چند فرهنگی در برنامه درسی. مجله علوم روانشناختی، 19(91 )، 905-916. SID. https://sid.ir/paper/380061/fa

    Vancouver: کپی

    شهاب لواسانی معصومه، صباغیان زهرا، احمدبیگی فاطمه. مطالعه کمی اداراک دانش آموزان دوره دوم متوسطه از مولفه های چند فرهنگی در برنامه درسی. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1399؛19(91 ):905-916. Available from: https://sid.ir/paper/380061/fa

    IEEE: کپی

    معصومه شهاب لواسانی، زهرا صباغیان، و فاطمه احمدبیگی، “مطالعه کمی اداراک دانش آموزان دوره دوم متوسطه از مولفه های چند فرهنگی در برنامه درسی،” مجله علوم روانشناختی، vol. 19، no. 91 ، pp. 905–916، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380061/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button