مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر در مدیریت روابط برخط با گردشگران در شرایط عدم قطعیت

صفحات

 صفحه شروع 152 | صفحه پایان 172

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اکتشاف عوامل موثر بر این امر و روابط میان آن ها انجام شده و در نهایت, مدل سازی مدیریت روابط برخط با مشتریان در صنعت گردشگری ایران در شرایط عدم قطعیت با بهره گیری از روش دیمتل خاکستری صورت گرفته است. این پژوهش بر مبنای هدف, بنیادین و از نظر روش اجرا, توصیفی-تحلیلی است و در زمره پژوهش های اکتشافی, آمیخته کمی-کیفی قرار می گیرد. به منظور گردآوری اطلاعات, از ترکیب روش های اسنادی-کتابخانه ای و پیمایشی, بهره گرفته شده است. جامعه آماری این پژوهش, خبرگان صنعت گردشگری و حوزه ارتباطات برخط, بوده است. نمونه آماری مورد بررسی, متشکل از 20 نفر است که به روش گلوله برفی انتخاب شده اند. روایی محتوا و روایی صوری مدل نظری تحقیق, مورد تایید خبرگان قرار گرفته و برای کنترل پایایی سازه های مفهومی استخراجی نیز, از روش کدگذاری موازی استفاده شده است. یافته های حاصل از اجرای روش دیمتل خاکستری, روشن ساخت که از میان تمامی متغیرها و عوامل استخراج شده در ادبیات, متغیرهای بازاریابی محتوایی در فضای مجازی, بهره گیری از فناوری های خویش خدمتی و فرهنگ, به ترتیب, با اهمیت ترین متغیرهای تاثیرگذار در مدل این پژوهش بوده اند و از طرف دیگر, بازاریابی توصیه ای الکترونیکی, عملکرد مدیریت روابط با گردشگر و وفاداری گردشگر, به ترتیب, مهم ترین متغیرهای تاثیرپذیر در پژوهش حاضر بوده اند. به این ترتیب, رابطه علی و معلولی اصلی میان مهم ترین متغیرهای شکل دهنده مدل مدیریت روابط برخط با مشتریان در صنعت گردشگری ایران مشخص شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی نسب، منیژه، ناظمی، آسیه، و صابریان، فاطمه. (1399). شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر در مدیریت روابط برخط با گردشگران در شرایط عدم قطعیت. گردشگری و توسعه، 9(1 )، 152-172. SID. https://sid.ir/paper/380074/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی نسب منیژه، ناظمی آسیه، صابریان فاطمه. شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر در مدیریت روابط برخط با گردشگران در شرایط عدم قطعیت. گردشگری و توسعه[Internet]. 1399؛9(1 ):152-172. Available from: https://sid.ir/paper/380074/fa

    IEEE: کپی

    منیژه حقیقی نسب، آسیه ناظمی، و فاطمه صابریان، “شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر در مدیریت روابط برخط با گردشگران در شرایط عدم قطعیت،” گردشگری و توسعه، vol. 9، no. 1 ، pp. 152–172، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380074/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button