مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پدیدارشناسی رفتار خرید شب عید زنان در نوروز باستانی ایرانیان

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 249

چکیده

 خرید کردن یکی از ابزارهای ضروری در تأمین نیازهای اولیه و ارضای نیازهای روانی است. هدف این مطالعه, فهم خرید شب عید در زنان است که منظور آن کسب درک و بینش عمیق تر و غنی تر درباره این پدیده می باشد. از اینرو توجه به رفتار خرید شب عید از نگاه زنان ایرانی از نوآوری این پژوهش می باشد. پژوهش حاضر با صبغه کیفی مبتنی بر پارادایم تفسیری است که به مدد راهبرد پژوهش پدیدارشناسی به اجرا درآمده است. به منظور گردآوری داده ها با سیزده نفر از زنان خانه دار و شاغلی که دارای فرزند و در بازه سنی 30 تا 40 سالگی بودند, مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفته است. برای تحلیل داده های مصاحبه از روش ون منن (تجزیه و تحلیل درون مایه ای) استفاده شده است. یافته های حاصل از پژوهش مشتمل بر سه درون مایه است که عبارتند از «ماهیت خرید شب عید», «پیامدهای خرید شب عید» و «فرایند خرید شب عید». نتایج پژوهش نشان می دهد که پدیده خرید شب عید دارای چهار درون مایه «اتمام روزهای سخت», «شادی و تکاپو», «خوداظهاری» و «نوستالژی کودکانه» است و پیامدهای اقتصادی, اجتماعی و روانی مثبت و منفی به همراه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرخدایی، میثم، کردناییج، اسداله، و خلیلی پالندی، فرشته. (1398). پدیدارشناسی رفتار خرید شب عید زنان در نوروز باستانی ایرانیان. مطالعات رفتار مصرف کننده، 6(1 )، 229-249. SID. https://sid.ir/paper/381016/fa

    Vancouver: کپی

    شیرخدایی میثم، کردناییج اسداله، خلیلی پالندی فرشته. پدیدارشناسی رفتار خرید شب عید زنان در نوروز باستانی ایرانیان. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1398؛6(1 ):229-249. Available from: https://sid.ir/paper/381016/fa

    IEEE: کپی

    میثم شیرخدایی، اسداله کردناییج، و فرشته خلیلی پالندی، “پدیدارشناسی رفتار خرید شب عید زنان در نوروز باستانی ایرانیان،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 6، no. 1 ، pp. 229–249، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381016/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button