مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر رفتار خرید گردشگران داخلی(مطالعه موردی: شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 115

چکیده

 پژوهش های مرتبط با الگوها و رفتار خرید گردشگران, اطلاعات مفیدی را برای برنامه ریزی گردشگری و ارتقای آن فراهم می کند. در این راستا, مقاله حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر رفتار خرید گردشگران داخلی در شهر اصفهان تدوین شده است. نوع تحقیق از لحاظ هدف, شناختی و روش تحلیل داده ها به صورت توصیفی-تحلیلی و روش گردآوری داده ها به صورت پیمایشی بوده است. داده های لازم از طریق مطالعات کتابخانه ای و بررسی های میدانی به دست آمده است. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل: پرسشنامه محقق ساخته و نظرسنجی از گردشگران داخلی بوده است. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات, از آمارهای توصیفی و تکنیک TOPSIS استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق, کلیه گردشگران داخلی بوده که در سال1392 از شهر اصفهان دیدن کرده اند. بنابراین حجم نمونه با روش کوکران بدون N, 96 نفر برآورد شد, اما جهت ارتقای روایی ابزار سنجش, نمونه ها به 200 نفر افزایش داده شد. یافته های تحقیق نشان دادند که بالاترین اقلام خریداری شده مربوط به اقلام خوراکی و سوغات (37/5 درصد) بوده است. بیشترین شیوه مورداستفاده در خرید, انتخاب آنی و لحظه ای در بازار (39 درصد) و مهم ترین دلیل خرید اقلام, خرید به عنوان سوغاتی (33/5 درصد) بوده است. نتایج به دست آمده از تجزیه وتحلیل داده ها نشان دادند که در محاسبه وزن ماتریس تصمیم گیری, بیشترین امتیاز به شاخص بالا (0/25) و کمترین امتیاز به شاخص خیلی پایین (0/03) از کل امتیازات, تعلق می گیرد. در رتبه بندی نهایی, مؤلفه تنوع اقلام در دسترس جهت خرید در اولویت و قیمت بالای سوغاتی ها بر حجم خرید, رتبه 18 را کسب کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آهنگری، نوید، محمدی، رباب، و نجفی، حکیمه. (1397). شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر رفتار خرید گردشگران داخلی(مطالعه موردی: شهر اصفهان). اقتصاد و مدیریت شهری، 6(4 (پیاپی 24) )، 99-115. SID. https://sid.ir/paper/381276/fa

    Vancouver: کپی

    آهنگری نوید، محمدی رباب، نجفی حکیمه. شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر رفتار خرید گردشگران داخلی(مطالعه موردی: شهر اصفهان). اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1397؛6(4 (پیاپی 24) ):99-115. Available from: https://sid.ir/paper/381276/fa

    IEEE: کپی

    نوید آهنگری، رباب محمدی، و حکیمه نجفی، “شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر رفتار خرید گردشگران داخلی(مطالعه موردی: شهر اصفهان)،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 6، no. 4 (پیاپی 24) ، pp. 99–115، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381276/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button