مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر انتظارات مصرف کنندگان از کیفیت رویارویی خدماتی بر ادراک آن ها از کیفیت رویارویی خدماتی در خدمات بهداشتی

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 168

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر انتظارات مصرف کنندگان بر ادراک آن ها از کیفیت رویارویی خدماتی است. برای این منظور از مقیاس پاکسرو برای سنجش انتظارات و ادراک مصرف کنندگان استفاده شده است. به همین جهت برای آزمون و تایید ابعاد این مدل تحلیل عاملی تاییدی به کار گرفته شده است. داده های تحقیق به روش نمونه گیری تصادفی از طریق بیش از 200 مطب و کلینک درمانی در سطح شهر تهران جمع آوری شده است که در نهایت 317 پرسشنامه قابل قبول مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر آنکه تحلیل عاملی تاییدی به خوبی امکان استفاده از مقیاس پاکسرو را تایید کرد, نتایج تحقیق به خوبی حاکی از آن بودند که انتظارات مصرف کنندکان بر ادراک های آن ها از کیفیت رویارویی خدماتی به شکل معناداری تاثیرگذار است. با بررسی نتایج به دست آمده مشخص گردید که انتظارات مصرف کنندگان به مراتب از کیفیت خدمات دریافتی شان بالاتر است و خدمات زیبایی تا حد بسیار زیادی قادر به پاسخگویی به نیازهای مشتریان نمی باشد. ملموس بودن خدمات, قابلیت اطمینان به خدمات و همچنین تضمین های مورد نیاز از مهمترین انتظارات مصرف کنندگان هستند که به خوبی برآورده نمی شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی، محمدمهدی، کرمی، مسعود، و حقیقی، محمد. (1397). تأثیر انتظارات مصرف کنندگان از کیفیت رویارویی خدماتی بر ادراک آن ها از کیفیت رویارویی خدماتی در خدمات بهداشتی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(19 )، 143-168. SID. https://sid.ir/paper/381544/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی محمدمهدی، کرمی مسعود، حقیقی محمد. تأثیر انتظارات مصرف کنندگان از کیفیت رویارویی خدماتی بر ادراک آن ها از کیفیت رویارویی خدماتی در خدمات بهداشتی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(19 ):143-168. Available from: https://sid.ir/paper/381544/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی ملکی، مسعود کرمی، و محمد حقیقی، “تأثیر انتظارات مصرف کنندگان از کیفیت رویارویی خدماتی بر ادراک آن ها از کیفیت رویارویی خدماتی در خدمات بهداشتی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 19 ، pp. 143–168، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button