مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش کاهش اهمال کاری بر کاهش خودناتوان سازی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف خودناتوان سازی و عدم درگیری تحصیلی با اهمال کاری مرتبط بوده و از مشکلات دانشجویان دارای افت تحصیلی است. این مشکل می تواند نتایج منفی و غیرقابل جبرانی را برای این دانشجویان به همراه بیاورد. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بسته آموزشی کاهش اهمال کاری بر کاهش خودناتوان سازی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشجویان بود. روش بررسی پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون پس آزمون و گروه گواه است. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان کارشناسی دانشگاه های آزاد استان همدان در سال تحصیلی 1397-1396 که افت تحصیلی داشتند, تشکیل داد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشگاه های آزاد استان, دانشگاه آزاد واحد اسدآباد انتخاب شد و شرکت کنندگان به صورت داوطلبانه به پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی پاسخ دادند, تعداد 40 دانشجو که بیشترین نمره اهمال کاری را داشتند انتخاب شده و به صورت تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل گمارده شدند. سپس پرسشنامه های خودناتوان سازی جونز و رودوالت و درگیری تحصیلی ریو و تسنگ به عنوان پیش آزمون در هر دو گروه اجرا شد. آموزش بسته کاهش اهمال کاری در گروه آزمایش طی 6 جلسه اعمال گردید. در پایان این دوره, هر دو گروه پرسشنامه های فوق را به عنوان پس آزمون تکمیل کردند. داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس بررسی شدند. یافته ها نتایج نشان داد آموزش بسته کاهش اهمال کاری به طور معناداری موجب کاهش خودناتوان سازی تحصیلی و افزایش درگیری تحصیلی می شود (0٫ 001≥ p). نتیجه گیری باتوجه به اثربخشی این بسته آموزشی, پیشنهاد می شود در جهت بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان اهمال کار استفاده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فروتن بقا، پریسا، کاووسیان، جواد، و پاشاشریفی، حسن. (1397). اثربخشی آموزش کاهش اهمال کاری بر کاهش خودناتوان سازی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشجویان. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/381588/fa

    Vancouver: کپی

    فروتن بقا پریسا، کاووسیان جواد، پاشاشریفی حسن. اثربخشی آموزش کاهش اهمال کاری بر کاهش خودناتوان سازی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشجویان. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/381588/fa

    IEEE: کپی

    پریسا فروتن بقا، جواد کاووسیان، و حسن پاشاشریفی، “اثربخشی آموزش کاهش اهمال کاری بر کاهش خودناتوان سازی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشجویان،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button